Ni som har hästar

Sv: Ni som har hästar

Min donna hade ju erlichea i somras, dock fick hon ingen behndling för just det pga åkomman inte var inne i det akuta skedet. När veterinär väl hade faställt åkomman var det för sent för behandling, och hon fick självläka sas. (Fuskade ändå lite med homeopati i detta fall)

Nu efteråt har jag faktiskt inte märkt så särkilt mycket på henne, men jag tror att hon är en allt för tålig häst och visar inte så mycket. Jag är ändå säker på en sak, hon kommer att visa mig om det INTE är läge för ridning. Det var bland det första som hände, hon vägrade bokstavligen att ta emot bettet något som hon annars nästan hugger efter när vi tränsar.

Veterinären varskodde att hon kunde få flera skov efteråt, och jag antar att hon menade lite ledvärk och en viss grad av muskelömhet samt att detta kunde ske ända upp till 12-18 månader efteråt. Jag faktiskt mig märka att detta skett vid något tillfälle, vi tog det då lugnt i några dagar och sen försvann det hela och hästen var precis lika pigg och glad igen.

Jag håller då tummen för att hon inte skall få så stora problem av detta framöver, och så här långt är det mycket positivt.

Sv: Ni som har hästar

Oh vad skönt att det gick bra :D
Har för mig att du hade en tråd om detta?

Jag vet inte vad jag ska göra för jag vet inte vad som är orsaken till felet på henne. :cry:
Jag har köpt Mag & tarmbalans idag och ska prova det för att se om hon blir bättre i magen/tarmarna, såg att hon åt träcket i hagen idag.
Kan vara som magdalena skrev till mig en tarmstörning som gör att hon får kolikkänning
Ska iaf prova det :D

Liknande trådar

Hästvård Jag tycker att det är jättesvårt att se ”painface” på hästar. Försöker studera bilder noggrant men det är inget jag kan se bara sådär...
2
Svar
20
· Visningar
2 051
Senast: fio
·
Hästvård Börjar misstänka starkt att min häst har magsår och har troligtvis haft det länge. 🙁 Har frågat veterinären förut om det kan vara det...
Svar
3
· Visningar
899
Senast: Murray
·
Foder & Strö Hej! Nu behöver jag lite input från er. Det är lång läsning och jag förstår om ni inte orkar läsa 😅 Jag vill vara tydlig från början med...
2
Svar
21
· Visningar
2 888
Hästvård Hej! Skriver här desperat i hopp om att nån kanske har en aning om vad som är felet på min ponny. Hon är en 18 årig korsningsponny med...
2
Svar
34
· Visningar
3 580
Senast: Freazer
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka