Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
SE HIT!!!!
1. Hur hög titer hade er häst. Minns ej, runt 600 tror jag, eller 300.2. Behandlade ni? Med vad? Hur många dagar? Vet. kom ut och sprutade i halsvenen 3 dagar i rad.3. Hur lång tid tog det innan hästen var symtomfri eller ridbar?1 år innan jag kunde rida
2= Toyalt namn-döv idag!! kommer inte på vad det heter
DV kom ut i 5 dagar o sprutade. Ska egentligen stå på klinik under uppsikt pga att hästen kan "skita" ihjäl sig av behandlingen, men var ej transportbar.
en vänninas häst fick det i slutet på -90. tyvärr vet jag inte hur hög titer hon hade. hon stod på klinik och blev sprutad intravenöst i en vecka.
hon blev aldrig bra trots flera års ansträngningar (hältor som kom och gick och "flyttade" runt) tror dom höll på i närmare 5 år innan hon dömdes ut.
En häst i stallet där min står fick ehrlicia förförra sommaren. Men de kom inte fram till att det va det förrän ett halvår senare. Kommer inte ihåg hur mycket hon hade, men det va ganska rejält mycket.
Kommer inte riktigt ihåg vad preparatet hette, men veterinären visade hur man gav det med en slag i halsvenen, så fick ja spruta henne i 7 dagar. (inte första gången jag gjorde det) Än idag är hon inte helt symtomfri, diffus hälta i omgångar, men får hon vila några dagar så försvinner det, då är det full fräs igen.
Förresten så varnades de av att hon kunde få livshotande diarrè, å hon fick mag-tarm balans och så skulle vi hälla i henne filmjölk, men de gick hon inte med på. Men hon klarade sig, blev nästan lite hård i magen istället.