Ni som har eller haft dvärggetter :D

JessicaM

Trådstartare
Min lilla dröm att ha dvärggetter (2st tror ja) finns ju ännu kvar :love:

Det stora hela faller ju på detta med att det är svårt att hålla dem INNE i hagen!! :crazy:

MEN, jag tänker såhär. De ska gå med hästarna vi har på gården (3st) på 2hektar mark.
Vi kommer att lägga in sten o trädstammar + bygga roliga ställningar till dem så de har en "lekpark" :D + att vi vill bygga ett hus till dem som de även kan klättra upp på o hålla kollen som de gillar :D

Går de på en rätt så stor yta som 2h och har massa roligt i hagen så kanske det inte blir lika många rymningar :laugh:

Tänkt oss fårnät + el

Skulle gärna vilja se massviiiiis med bilder på era dvärggetters lekhörna i hagen och deras hus/vindskydd. Även om det är bild från nätet så släng in den här så man kan få lite tips o ideer på lekplats/ställningar etc :bow:

Sv: Ni som har eller haft dvärggetter :D

Hej.
Det finns några trådar med bilder då vi som har dvärg getter visat och berättat hur vi gör.

Tricket med får nät och el är att när de hoppar så är de inte jordade, och får därmed inga stötar.

Du kan få låna mina och prova hur det fungerar innan du köper egna..:angel:

Jo men de har ju rätt mkt mark o gå på (för en get) + lekplatsen. Med lekplats menar jag inte några stenar o pinnar utan liknande barns lekplats :D

Vad har du för stängsel då? Hur mkt mark går de på?

Du har möjligtvis ingen länk till denna tråd... finns väl antagligen 1000 att välja på

Senast ändrad:

Puttar upp min egen tråd eftersom andra trådar om dvärggetter har några år på nacken :D

Någon som har åsikter om min ide om "lekplats" i hagen (aktivering) och att de har stor yta att vara på så kanske de inte rymmer så mkt???

Om ni har bilder på vad era getter har för aktivering i hagen så lägg gärna in dem ;)

stenar :D
STOORA stenar, iaf 2m höga, det tyckte våra getter va super roligt!

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka