Ni som ger betfor...

TheHunted

Trådstartare
Varför ger ni betfor?
Har ni en andledning, isånafall vad?

Eller ger ni bara betfor för dom flästa andra gör det, och vissa säger att man ska...

Intressant att veta...

/7TheHunted1

Sv: Ni som ger betfor...

TheHunted1 skrev:
Varför ger ni betfor?

Eller ger ni bara betfor för dom flästa andra gör det, och vissa säger att man ska...

Intressant att veta...

/7TheHunted1

Jag ger betfor för att de säger att det håller igång magen och hästar får inte kolik lätt! :)

TheHunted1 skrev:
Varför är det så många som tittar men bara en som har svarat:mad:

Förmodligen för att frågan varit uppe så många gånger innan. :) Finns flera gamla trådar.

TheHunted1 skrev:
Varför ger ni betfor?

Intressant att veta...

/7TheHunted1

Hejsan!

Jag ger mina hästar Betfor av tre anledningar.
Den första anledningen är också den starkaste och det är: därför att mina hästar tycker att det är gott! Den andra anledningen är att kraftfodergivan blir mindre dammig (ger bl. a. krossat korn) och den tredje anledningen är att Betfor innehåller en viss del smältbart råprotein men väldigt lite energi och en högre andel Ca och mindre andel fosfor, om foderstaten nu skulle behöva berikas/regleras lite.

Mvh Myy
http://home.rixtele.com/~myysdjur

Bra för magen och vår ponny som får flexijoint tycker att det smakar bättre ihop med betfor. Hon får bara lite betfor och till kvällsfodringen.Vi ger aldrig det i samband med ridning,då skulle det gå undan kan jag lova...

Liknande trådar

Foder & Strö Jag har en gammal ponny, 26 år, som har börjat få lite svårt att tugga hö (Duktig hästtandläkare har undersökt och bedömt.). Hon blev...
Svar
18
· Visningar
995
Foder & Strö Upplever att strimlad betfor ger viss tuggtid. Finns det fler liknande foder? Som hästen kan svälja utan att mala sönder, men som...
2
Svar
28
· Visningar
1 440
Senast: Hgfy
·
Foder & Strö Man skall höra mycket för öronen trillar av. Senaste påståendet jag har hört är att betfor enligt en bekant inte skulle vara bra för...
2 3
Svar
53
· Visningar
4 662
Senast: MiniLi
·
Foder & Strö Hej, är rätt ny/okunnig på detta med hästens foder. har bla använt mig av olika foderstatsprogram för att få till rätt foder och rätt...
Svar
5
· Visningar
515
Senast: Cattis_E
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama