Ni som fixat era hängande ögonlock i ålder 50-55+- erfarenheter?

Rie

Trådstartare
Jag trodde aldrig att jag skulle kunna operera mig "skönhetsmässigt" men då mina hängande ögonlock irriterar mig så har jag i alla fall tänkt ta reda på så mycket som möjligt om operation och vad som kommer efter.
Då de redan nu gör så att mina ögonfransar inte syns, hur ska de då se ut om 20-30 år? Jag kanske rent av får svårighet att se? Vet en man som hade rejäla problem.
Ska man göra något är det väl bäst att göra det så snart som möjligt antar jag? Jag är 57.
Om jag dessutom kan se lite piggare ut så är det ju ett extra plus.

Har ni fått känselbortfall? Problem med blinkningar? Ser det fult ut? Annat?
Eller är ni bara ruskigt nöjda?
 
Min mamma gjorde det när hon var kring den åldern, eller strax kring de 60.

Hon fick det gjort via vården och är väldigt nöjd, inga problem som hon yppat och utöver direkt efter operationen (då det var blått och grannt :D) har det sett helt naturligt ut, men mycket piggare blick och "lättare" ögon.
 
Mitt mamma gjorde det i den åldern. Hon blev nöjd och har inga komplikationer, ser naturligt ut. Enda anledningen till att hon vågade göra det var att hon hade flera vänner som gjort det med gott resultat. Men riskerna är nog bäst att diskutera med kirurgen innan man bestämmer sig. Finns ju tyvärr risker med alla operationer.
 
En manlig släkting till mig gjorde det vid 56-57 års åldern. Han är jättenöjd och det ser jättefint ut. Inga komplikationer eller problem.

Han hade inte bara skönhetsfel utan på ena sidan hängde det så det störde synfältet.
 
Jag trodde aldrig att jag skulle kunna operera mig "skönhetsmässigt" men då mina hängande ögonlock irriterar mig så har jag i alla fall tänkt ta reda på så mycket som möjligt om operation och vad som kommer efter.
Då de redan nu gör så att mina ögonfransar inte syns, hur ska de då se ut om 20-30 år? Jag kanske rent av får svårighet att se? Vet en man som hade rejäla problem.
Ska man göra något är det väl bäst att göra det så snart som möjligt antar jag? Jag är 57.
Om jag dessutom kan se lite piggare ut så är det ju ett extra plus.

Har ni fått känselbortfall? Problem med blinkningar? Ser det fult ut? Annat?
Eller är ni bara ruskigt nöjda?

Min mamma (född 61) gjorde för något år sedan. Inga komplikationer, inget krångel, inga men. Supernöjd :up:
 
Mor min har också gjort det, strax innan hon fyllde femtio. Bekostade själv. det blev jättebra! Inga komplikationer, hon tog bara ledigt ett par dagar för att låta blånaden blekna.
 
En manlig släkting till mig gjorde det vid 56-57 års åldern. Han är jättenöjd och det ser jättefint ut. Inga komplikationer eller problem.

Han hade inte bara skönhetsfel utan på ena sidan hängde det så det störde synfältet.
Det är väl sådant jag tänker kommer framöver i o m att jag har rätt ordentligt nu.
Kan f ö ögonläkare ha några åsikter?
 
Frågade en ögonläkare igår som jag känner, och det visade sig att han tidigare gjort sådana operationer (!).
Det han sade var att det kunde bli problem att stänga ögat om man tog bort för mycket men att det då i så fall skulle ordna sig med tiden eftersom huden fortsätter att töja på sig.
Men han sa också att det i övrigt inte var så mycket komplikationer.
Så det lät ju bra. Och era svar också. :)

Få se hur jag gör, kan ju alltid gå på en undersökning och höra vad de tycker och så fundera ett tag till.
Som sagt, jag hade aldrig kunnat tänka mig att jag skulle överväga att lägga mig under kniven för en "skönhetsoperation".
Även om jag nu ser det som förhindrande av besvär i framtiden.... :) och att man som bonus förhoppningsvis ser piggare ut.
 

Liknande trådar

Övr. Hund Jag har en omplaceringshund (staffe/blandras) som tros vara 12-14 år gammal. Han är adopterad från Irland och jag vet inget om hans...
2
Svar
30
· Visningar
7 404
Senast: Ajda
·
  • Låst
Fritid Jag trodde aldrig att jag skulle kunna operera mig "skönhetsmässigt" men då mina hängande ögonlock irriterar mig så har jag i alla fall...
Svar
3
· Visningar
764
Senast: Rie
·
  • Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok Nej, att vara ny på ett jobb är verkligen inte min grej. Speciellt inte med den attityd mot en nyanställd som verksamheter har nu för...
Svar
13
· Visningar
3 484
Senast: Urigurien
·
  • Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok En kompis kontaktade mig och frågade om jag inte ville hänga med och rida tur på islandshäst. Först skrattade jag och sa att jag är för...
Svar
0
· Visningar
1 107
Senast: cassiopeja
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Akvarietråden V
  • Kattsnack 11 🐈‍⬛🐈
  • Uppdateringstråd 30

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp