Cillen89
Trådstartare
Hur trivs ni med ert val att bli djurskyddsinspektör? Vad är era arbetsuppgifter och hur kan en dag se ut?Hur såg utbildningen ut? Verkar som det är enormt mycket kemi när man läser utbildningsplanen, organisk kemi, miljökemi, biokemi, analytisk kemi, kemi baskurs m.m m.m
Hur lätt är det att få jobb efter utbildningen?
Hur mycket får ni ut i månaden efter skatt på ett ungefär?
Jag har inte betyg för att komma in i Skara, men finns en utbildning i Halmstad där man först läser till Miljö och Hölsoskyddsinspektör och sedan bygger på ett år med djurskydd. Mina betyg räcker för att komma in på denna skola.
Det jag är osäker på är just all kemi, det är inte precis mitt favoritämne och sedan är jag osäker på om det går att få jobb efter utbildningen? Skulle ju kännas förargligt att ta lån och gå i skola i så pass många år och det inte leder någon vart.
Jag är 22 år och har hela mitt liv velat bli djursjukvårdare, men mina betyg räcker inte Så har sedan studenten velat fram och tillbaka på vad jag vill bli (är rätt svårt att hitta något annat man vill göra när man varit inställd på djursjukvårdare hela sitt jäkla liv) Kom in på spåret djurskyddsinspektör för några årsedan, men då visste jag bara om Miljö och Hälsoskydd i Umeå (deras behörighetskrav är inte helt förjävlig som många är häromkring som kräver Matte D, Kemi B, Fysik B o.s.v) för att sedan läsa ett påbyggnadsår i Skara, men jag ville inte flytta så låångt (bor i skåne), så la ner dem planerna. Men nu när jag hittat utbildningen i Halmstad känner jag mig sugen igen och dem har inte sånna svidande behörighetskrav heller Matte C och Naturkunskap B, vilket jag har.
Senast ändrad: