J
Jenna
Skall införskaffa ett regntäcke åt min mini har jag tänkt. Har hittat ett superfint från USA som jag skall skicka efter. Är dock lite osäker på storlekarna. Hästen jag har är runt 85 cm hög och jag skulle tippa på att hon drar stl. 75, men utlandet har ju bara sina tumstorlekar, som ju är något klurigt att räkna om till svenska storlekar. Är det någon som tex. har ett Shire eller Bucas i "ministorlek" och kan kolla upp vad det står för tum/feet på det?
På Bucas hemsida står det (om jag fattat rätt) att 85 cm = 42" eller 3'6". Men detta tycker jag inte riktigt verkar stämma för i USA mäter man ju hästen från mitten på bringan till yttersta skinkspets. Om jag gör det får jag det till att min häst är runt 112 cm lång. Och 2,54 * 44/46 = 111,76cm/116,84cm. Alltså skulle hon ha ett täcke i stl. 44 eller 46 men hur går det ihop egentligen då Bucas säger att 42" = 85 cm. Det kan ju inte vara rätt att min lilla pålla skall ha större stl. än 85 cm?
Om nån kunde hjälpa så vore jag er evigt tacksam!
På Bucas hemsida står det (om jag fattat rätt) att 85 cm = 42" eller 3'6". Men detta tycker jag inte riktigt verkar stämma för i USA mäter man ju hästen från mitten på bringan till yttersta skinkspets. Om jag gör det får jag det till att min häst är runt 112 cm lång. Och 2,54 * 44/46 = 111,76cm/116,84cm. Alltså skulle hon ha ett täcke i stl. 44 eller 46 men hur går det ihop egentligen då Bucas säger att 42" = 85 cm. Det kan ju inte vara rätt att min lilla pålla skall ha större stl. än 85 cm?
Om nån kunde hjälpa så vore jag er evigt tacksam!