ni med kaniner...

I

IsaIrina

vad brukar ni "göra" med dom varje dag?

brukar dom få skutta ngt varje dag ? (rasthage, koppel, golvet...)

:banana:

Min kanin aktiveras inte så mycket. Han skuttar dock fritt i köket jämt och buren använder han bara för toalettbesök (ena sidan) och matstunder (andra sidan). Ibland rusar han runt som en tok men oftast väljer han att ligga och vila under elementet.

/My

okej...
jag har 9 st. några övertagna från andra som inte kunde ha kvar dom av olika anledningar...

ja brukar oftast gå ut m dom i koppel en stund, ellr släppa in dom i deras "rast hage".

Annars så klappar ja väl på dom ibland, och tar ibland med dom in i huset.

finns bilder på www.ljungdalsgarden.has.it

:love:

De får gå i hagen, som består av 3 set kompostgaller = tolv delar. Nu på sommaren går de ute i hagen tre timmar två gånger om dagen var. När den ena är i hagen är den andra i betesburen. Jag hoppar med den ena kanske en tre gånger i månaden. Går ut och går med dem i sele ca en gång varannan vecka. Någon gång i veckan var springer de fritt i hela trädgården också.
Så ser mina kaniners "liv" ut! :)

Tyvärr blir det inte varje dag. Min kanin bor ute och får skutta i sin stora hage när det är bra väder och någon är hemma. Ofta är hon ute hela dagen.

okej.. va härligt för dem att springa i trädgården! :love: hehe

men mina kan inte det... dels för att ja skulle inte kunna slappna av en sekund och vi har tre katter... ;) vilket kankse inte skulle bli så lyckat...

jag brukar också hoppa med en av mina kaniner.. han typ älskar att hoppa! :)
dom andra är inte så värst intresserade... :smirk:

mina kaniner får gå ute i rasthagen ibland. Mest nu på sommaren och så tar jag ut dem i koppel ofta och hoppar lite med dom ibland.

Jag har bilder på kaninerna på hemsidan. Vissa bilder fungerar inte och jag kan tycärr inte svara varför...

Hemsidan

tack! :o :) Hemsidan ska få en ny layout men den är inte klar än så jag klurar fortfarande på den... Men snart ska hela sidan bli uppfräschad och snygg! Med nya bilder på kaninerna, kaningården och annat roligt! Och hemsidan kommer att få en släng utav hästar också!

min kanin har nys fått flyttat ut i sin rasthage på hel tid det vill säga han har en bolåda där hanhar mat och vatten och det plus skyd mot regn så där sluttar han glatt både dag och natt han verkar blivit mycket socialare nu iaf

okej.. :) va trevligt.

vad är det för ras du har ? *förlåt, om det stog... men ja läste nog inte allt... :o*

så söta specillet skruttan var det påmminner om min kanin lit.
fast han verkade inte riktigt förståt att bolådan skyddar mot regn oxå

Min kanin bor inne i sin bur på natten. Jag släpper alltid ut honom på morgonen då han får springa av sig på övervåningen här hemma. På dagen är han ofta ute i sin utebur...
Och sen på kvällen tar jag in honom och då får han också springa lös på övervåningen :)

hehe.. okej..
skruttan var någon blandras mellan "vanlig" kanin ovh vädur...

hon hade alltid ett öra upp och ett ner... :love: :cry:

visst e han han var vädlig söt regn ruggig oxå pappa var tvungen att puta in honom i bolådan för att han skulle förstå att det är bättre att va där inne när det regnar

Liknande trådar

Lantbruksdjur Jag lyssnade på ett nyhetsklipp om en kvinna som blivit av med ett par dräktiga tackor. I klippet sa hon att hon räknat fåren för några...
Svar
3
· Visningar
1 154
Senast: Efwa
·
Övr. Hund Hej! Jag har 2 tikar ( fransk bulldog) den ena är 9 år kastrerad & hon har bott med mig sedan hon var 8 v. Den andra tiken är en rescue...
Svar
3
· Visningar
778
Senast: animalasia
·
Hästhantering Hej, Jag har stött på ett antal hästar på min ridskola som vid skötsel och borstning börjar ”vifta” med framhovarna och liksom ”dunkar”...
Svar
5
· Visningar
801
Skola & Jobb Någon som har utbildat sig till djurvårdare/djurskötare (eller jobbar med djur på andra sätt) och vill berätta vad ni jobbar med, om ni...
Svar
6
· Visningar
639

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Sodastream
  • Valet i USA
  • Hiss och diss del 5

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar