Behöver lite input från er som sett anaplasma live...Misstänker det på min kille nämligen...
Min klinik öppnar om en timme och jag ska ringa, troligtvis även åka in...
Min pålle är slö. Inte direkt ovillig att röra sig, men långsam liksom...
Har försökt läsa om symptomer osv, men blir inte klokare.
Min häst har aptit och är vaken i huvudet, går bra (vinglar inte).
Men i morse så hade han enligt sambon, som släppte ut, svullna/varma bakben. 38,7 i temp, men han har över 38 i normal så vet inte om det räknas som feber direkt...
Gick bra och va pigg liksom...
Men bakbenen bekymrar mig och han är som sagt slö när ja rider.
När jag tog in honom från hagen igår så va han VÄLDIGT upprörd över alla insekter. Han skakade på sig, bet mot kroppen och va helt blodig på halsen efter ett antal bitare vart på honom...
Å va trött när jag nattade. Dock helt rena bakben.
Nu går han med flugtäcke och sambon åker ut om någon timme igen å kollar vilket håll det går åt.
Nu svamlar jag bra känner jag, men jag tar gärna emot alla tankar på vad han kan ha råkat ut för... Är det anaplasma????
Min klinik öppnar om en timme och jag ska ringa, troligtvis även åka in...
Min pålle är slö. Inte direkt ovillig att röra sig, men långsam liksom...
Har försökt läsa om symptomer osv, men blir inte klokare.
Min häst har aptit och är vaken i huvudet, går bra (vinglar inte).
Men i morse så hade han enligt sambon, som släppte ut, svullna/varma bakben. 38,7 i temp, men han har över 38 i normal så vet inte om det räknas som feber direkt...
Gick bra och va pigg liksom...
Men bakbenen bekymrar mig och han är som sagt slö när ja rider.
När jag tog in honom från hagen igår så va han VÄLDIGT upprörd över alla insekter. Han skakade på sig, bet mot kroppen och va helt blodig på halsen efter ett antal bitare vart på honom...
Å va trött när jag nattade. Dock helt rena bakben.
Nu går han med flugtäcke och sambon åker ut om någon timme igen å kollar vilket håll det går åt.
Nu svamlar jag bra känner jag, men jag tar gärna emot alla tankar på vad han kan ha råkat ut för... Är det anaplasma????