Ni med Birmor och Ragdolls!

Scandi

Trådstartare
Kan ni inte posta bilder på era vackra katter här? Hade varit roligt att se!

Berätta gärna om hur just era katter är i sättet och om de är som ni förväntade er att de skulle vara.

Sv: Ni med Birmor och Ragdolls!

Ragdoll

Jag har en kille på 10 månader, han är väldigt framåt och tuff av sig, är snabb med att utforska nya miljöer. Charlie, som han heter, följer efter en vart man än går och när det ringer på dörren så ska han vara med när man öppnar. Charlie är ingen knäkatt direkt utan han vill helst ligga bredvid en och kela. Han är en pigg, glad, nyfiken & lekfull kille. Om han är som jag förväntade mig, ja det skulle man väl kunna säga. Jag ångrar mig inte en sekund att jag valde ragdollen :)

26778631.jpg

Vilken snygging! :love: ljuvligt med så ljusa färger, tycker det är himla vackert med bläs också :)
Och vad kul att du hittat rätt katt för dig :D

Har köpt 2 Birmor i söndags och de är verkligen :love:

Kan inte bestämma mig för nån bild, så här är en länk till albumet: http://www.pixbox.se/alb_show_id1032339_page0.html

Jadu.. Dom är ju väldigt lugna och trygga, bryr sig inte nämnvärt om vad som händer runtomkring. Ibland kan dom hoppa upp och gosa ett tag och sen går dom. Varken för "klängiga" eller för "frånvarande" tycker jag. Busiga och mysiga och jaa.. Underbara :love:

Helt underbara kissar du har! Gillar verkligen Sansis teckning :love:
Mario var riktigt vacker han också!

Ja, den är ju lite speciell :) Mario ser ju ut som en "vanlig" Birma.. Men ja, dom är galet vackra och galet underbara :love: Tack!

Tack så mycket! :) Ja bläsen är lite speciell fast lite för mycket vitt egentligen men gillar man vitt i ansiktet så finns det ju bicolor på raggisarna. En brun bicolor står högst upp på önskelistan och en blå/blåtabby bicolor :love:

Simone är en blåtabbymaskad Helig Birma. Hon är nyfiken och är alltid i samma rum som resten av familjen. Hon gillar att bli runtburen som en primadonna.
IMG_4730-1.jpg

Hur fiiin som helst!

Vad vackra katter ni har allihopa, blir ju avundsjuk här ;D

Smulis
Jo! Bicolor är galet snygg tycker jag :love: förstår att de är med på önskelistan :D

Jag har en liten Ragdolltjej på 5 månader. Det är en liten fröken med skinn på näsan.
Helt galet nyfiken och framåt. Hon är full av bus och spring i benen. Hon kommer alltid och pussar god natt när jag går och lägger mig. Hon är betydligt mer aktiv än jag hade väntat mig. Hon är också väldigt kelig och ligger gärna i famnen och sover.

Gabbie058.jpg
[/IMG]

Gabbie16016.jpg
[/IMG]

Gabbie25085.jpg
[/IMG]

Gabbie26020.jpg
[/IMG]

Jag har 5 st Birmor, alla är väldigt speciella på sitt sätt och jag älskar verkligen deras personligheter, för personligheter har dom verkligen! ;)

Samson, våran kastratkille, är en lugn och sansad katt som inte gör mycket väsen av sig. Han kommer alltid och hoppar upp i knät när man sitter på toa och ska sova på huvudkudden bredvid en på natten. Han är cool på utställningar men är inte helt avslappnad vid bad och föning mm, en snäll herre med en egen vilja :)
samson080202.jpg

Samson

Nelly är våran äldsta fertila hona, och nog den som har den mest speciella personligheten. Hon är en fin dam ända ut i klospetsarna och det vet hon verkligen om! Hon ligger alltid lite nonchalant på köksön hemma där hon har full koll på allt, alltid med frambenen tjusigt i kors. Hon är väldigt social och vill vara med överallt, men är ingen knäkatt, gosande ska ske på hennes villkor. När hon ska prepareras inför utställning så är hon jätte snäll, då kan man göra i princip vad som helst med henne, det är precis som om hon vet om att hon ska göras fin inför att få visa upp sig, och det säger hon inte nej till!
feb09-4.jpg

Nelly

Lilly är minstingen hemma och det märks! Hon är full av bus och energi, när hon är igång gäller det att hålla i vasar, dukar och bordslampor! Hon har ett helt otroligt temperament, så fort man tar upp henne så blir hon som en geléklump och spinner så det hörs i hela huset, hon ÄLSKAR uppmärksamhet! Hon kommer alltid så fort klockan har ringt på morgonen (ibland innan...) och ska krypa så tätt intill det bara går och snutta och gosa. Att få följa med på utställning är nog det bästa som finns, inte nog med att matte och husse tvättar, kammar, fönar och pillar med en i flera dagar innan, väl på plats så finns det ju hur många som helst som vill gosa med en!
feb09-2.jpg

Lilly

Tia bor hos mina föräldrar så henne "känner" jag inte lika väl, men hon är en väldigt snäll och försiktig liten dam. Hon är lite för blyg för utställningar och har ganska klara åsikter om hur mycket det är ok att bli borstad eller pillad med. En snäll dam med humör helt enkelt :) Hon är väldigt social och kommer gärna upp i knät i soffan eller in under täcket på natten, är det ingen som bryr sig om henne så lägger hon försiktigt en tass på kinden och säger "du, är du vaken? jag är här nu!"
15303627.jpg

Tia

Leo är våran avelshane och våran stora nallebjörn! Han är helt lealös, känns inte som han har ett enda helt ben i kroppen när man håller honom, och han älskar att bli buren. Han pratar väldigt mycket och ska vara med hela tiden, oavsett om man lagar mat eller går på toa. Han är otroligt snäll och man kan behandla honom hur som helst utan att han protesterar, även han väldigt glad så länge någon bara ägnar sin uppmärksamhet just på honom
9oktober_2.jpg

Leo

Senast ändrad:

Jag har en liten trasdocka som delar hem med mej och min huskatt.
Doris är 4år och hemmets sessa! Hon ska ha mjukmat om det så är det sista hon gör! :D Kommer alltid i hundranittio och ska hälsa i dörren när man kommer, öppnas kylskåpsdörren är hon där innan du hunnit öppna den helt. En bestämd dam som vet vad hon vill och när hon vill det!

Något vindögd, men det får man vara när man heter Doris!

3362401943_2e4071109d.jpg

3361921311_144ee44798.jpg

3361908341_1c7b212104.jpg

3329965989_f8a4789637.jpg

Ursäkta bildbomben!

Jaa, prövotiden går ut på söndag, så då blir det köp och alla papper och så :love: Och känns verkligen som att vi trivs ihop, alla 3!
Så roligt när man hittar djur man passar såå bra ihop med :love:

Här ursäktas inga bildbomber! De VÄLKOMNAS :love:
Fin sessa den där Doris ^^

Senast ändrad:

Ååååh! Jag vet inte vart jag ska börja! Vilka OTROLIGT vackra katter! Ögonen verkligen lyser klarblått! Första tanken var "Ställer du ut dom?!" men sen läste jag att ja, det gör du ;) Samson var en riktigt stilig herre! Leo -vilket charmtroll, Nelly å Lilly två små sötnosar och Tia var allt en vacker liten dam, måste jag säga! Lyllo dig :p.

Hon är väldigt social och kommer gärna upp i knät i soffan eller in under täcket på natten, är det ingen som bryr sig om henne så lägger hon försiktigt en tass på kinden och säger "du, är du vaken? jag är här nu!"
Det där var nog det sötaste ^^

Låter som en helmysig liten flicka det! Drömkatten! :)

Senast ändrad:

Jag har två birmakillar här hemma. En är 1 år och den andre är ca 6 månader.

Två helt skilda personligheter men två helmysiga katter!

Den äldre herren är en riktig gentleman, lite försiktig och så otroligt snäll, nästan dumsnäll. Går med på allt utan att protestera allt för ljudligt. Vill vara med och ha koll på saker och ting, men gärna lite på håll där han har överblick. Bus finns det i massor, när han väl är på det humöret. :)

Den lille är en riktig tuffing full med rackartyg. Han är både högt och lågt. Ska vara med överallt och bli klappad på utav alla. Bryr sig inte om i vilket knä han ligger så länge det är någon som kliar honom bakom örat!

Två katter, som natt och dag, men ändå allra bästa kompisar :love:

IMG_1626.jpg

Aston

IMG_1871.jpg

Skorpan

Ååååh! Jag vet inte vart jag ska börja! Vilka OTROLIGT vackra katter! Ögonen verkligen lyser klarblått! Första tanken var "Ställer du ut dom?!" men sen läste jag att ja, det gör du ;) Samson var en riktigt stilig herre! Leo -vilket charmtroll, Nelly å Lilly två små sötnosar och Tia var allt en vacker liten dam, måste jag säga! Lyllo dig :p.

Tack så mycket! Det var roligt att höra! :laugh: Funderar du på att skaffa någon av raserna?

Liknande trådar

Övr. Katt Min nuvarande kattfröken börjar bli till åren och jag börjar överväga att flytta från landet och bli stadsbo, så jag börjar så smått...
2
Svar
33
· Visningar
1 810
Senast: Zoya
·
Katthälsa Jag har två innekatter, steriliserade honkatter, syskon från samma kull och födda 2017. De har bott hos mig sen de var åtta veckor...
Svar
11
· Visningar
813
Senast: Svartkatt
·
Övr. Katt Vi ska ta över en 9-årig ragdoll och funderar kring hur vi ska göra med försäkring. Ägaren idag har IF stora kattförsäkring, antar att...
Svar
7
· Visningar
758
Senast: Catsu
·
Katthälsa Har en super senior till katt vars klor börjar bli ett problem där hon får sår på öronen av dom när hon kliar. Jag har aldrig klippt...
Svar
6
· Visningar
566
Senast: MJLee
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama