Sv: Ni med Birmor och Ragdolls!
Jag har 5 st Birmor, alla är väldigt speciella på sitt sätt och jag älskar verkligen deras personligheter, för personligheter har dom verkligen!
Samson, våran kastratkille, är en lugn och sansad katt som inte gör mycket väsen av sig. Han kommer alltid och hoppar upp i knät när man sitter på toa och ska sova på huvudkudden bredvid en på natten. Han är cool på utställningar men är inte helt avslappnad vid bad och föning mm, en snäll herre med en egen vilja
Samson
Nelly är våran äldsta fertila hona, och nog den som har den mest speciella personligheten. Hon är en fin dam ända ut i klospetsarna och det vet hon verkligen om! Hon ligger alltid lite nonchalant på köksön hemma där hon har full koll på allt, alltid med frambenen tjusigt i kors. Hon är väldigt social och vill vara med överallt, men är ingen knäkatt, gosande ska ske på hennes villkor. När hon ska prepareras inför utställning så är hon jätte snäll, då kan man göra i princip vad som helst med henne, det är precis som om hon vet om att hon ska göras fin inför att få visa upp sig, och det säger hon inte nej till!
Nelly
Lilly är minstingen hemma och det märks! Hon är full av bus och energi, när hon är igång gäller det att hålla i vasar, dukar och bordslampor! Hon har ett helt otroligt temperament, så fort man tar upp henne så blir hon som en geléklump och spinner så det hörs i hela huset, hon ÄLSKAR uppmärksamhet! Hon kommer alltid så fort klockan har ringt på morgonen (ibland innan...) och ska krypa så tätt intill det bara går och snutta och gosa. Att få följa med på utställning är nog det bästa som finns, inte nog med att matte och husse tvättar, kammar, fönar och pillar med en i flera dagar innan, väl på plats så finns det ju hur många som helst som vill gosa med en!
Lilly
Tia bor hos mina föräldrar så henne "känner" jag inte lika väl, men hon är en väldigt snäll och försiktig liten dam. Hon är lite för blyg för utställningar och har ganska klara åsikter om hur mycket det är ok att bli borstad eller pillad med. En snäll dam med humör helt enkelt
Hon är väldigt social och kommer gärna upp i knät i soffan eller in under täcket på natten, är det ingen som bryr sig om henne så lägger hon försiktigt en tass på kinden och säger "du, är du vaken? jag är här nu!"
Tia
Leo är våran avelshane och våran stora nallebjörn! Han är helt lealös, känns inte som han har ett enda helt ben i kroppen när man håller honom, och han älskar att bli buren. Han pratar väldigt mycket och ska vara med hela tiden, oavsett om man lagar mat eller går på toa. Han är otroligt snäll och man kan behandla honom hur som helst utan att han protesterar, även han väldigt glad så länge någon bara ägnar sin uppmärksamhet just på honom
Leo