Ni hundägare med heltidsjobb i gbg!!

percival

Trådstartare
Hur gör ni egentligen?
Jag vill jättegärna skaffa mig en bästa vän igen då jag var tvungen att ta bort min tik för drygt 3 år sedan. Men problemet är det där med tiden.. Hur gör ni egentligen när man har ett heltids jobb och bor i göteborg eller annan storstad där det är långa avstånd? Man kan ju inte gärna lämna bästisen själv så många timmar.
*nyfiken*:smirk:

hälsn. cia

Sv: Ni hundägare med heltidsjobb i gbg!!

Göteborg är en jävla mupp-stad då det gäller heltidsjobb och hund :mad: . Det finns ett fåtal hunddagis, men alla öppnar 07,00 eller vid 7,30 + att några är svindyra och en del har köstopp. Funkar liksom inte att ha ett jobb man börjar kl 7. Många av mina arbetskamrater har hund, och även dom har stora problem att hitta en bra lösning åt sina hundar.

Själv har jag en sjukskriven kompis som går ut med hunden dagligen, men måste hitta annan lösning då hon inte vill/orkar längre. Göteborg är hopplöst tycker jag...Jo förässten, jag satte in en annons om dagmatte: Fick 1 svar av en tjej som bodde i Mölndal..Jag skrev UTTRYCKLIGEN: Du kommer hem till mig och rastar eller så lämnas hunden hos dig men eftersom jag ej har bil måste du bo på vägen till mitt jobb eller väldigt nära....Och jag jobbar vid Nya Varvet. Hur jäkla långt från Mölndal som helst om man inte har bil...Dessutom tyckte jag hon var jättekonstig eftersom hon skrev: eftersom jag inte har så mycket tid över till mina hundar så har jag tid att passa din...VA ??

Jag bemöda mig inte ens att svara henne...*stor suck*

Senast ändrad:

Finns ofta tjejer/kíllar som går i skola som man kan muta med några 100 lappar i månaden som går långpromenader me hundarna fint extra tillskott i kassan, bara o välja nån vettig man känner så brukar det lösa sig.

Jag känner inga skolungdomar, och ingen mer än denna tjej svarade ju på annonsen. Så det går inte så himla lätt alla gånger.

Ja det är synd att det ska vara så svårt och komplicerat att ha hund här bara för att man har ett jobb.. arbetslös är väl inget man strävar efter allra minst att vara sjukskriven.
Det var så annorlunda när jag bodde i värmland. Där kunde jag lämna hunden hos mamma eller bara åka hem på rasten och rasta hunden. Där behövdes inga hunddagis och jobb som kom emellan.. Tråkigt för jag saknar hundar såå mkt.:(

:idea: Jag kontaktar dej när jag har flyttat till GBG för att börja plugga!! :idea:

Men ärligt talat, om det är så många människor som står i kö samt så många som har problem att hitta någon som kan passa hunden, skulle det inte löna sej att starta ett till hunddagis i GBG??

Vad kräver ägarna av djurdagiset?? Vad kräver länstyrelsen för tillstånd?? Vad krävs helt enkelt för att starta ett hunddagis??

Du den tanken har slagit mig många ggr.. Någon som känner sig manad att starta ett hunddagis tillsammans med mig?? ;)

Jag går också i de tankarna nu...men fan för att börja jobbet innan 7. Jag har ju svårt för att gå upp innan 9 liksom. :angel:
Annars hade det nog varit roligt och intressant jobb.

Men eftersom jag inte vet så mycket om hunddagis, så undrar jag vad som ingår? Är det promenader och lek? Eller är det träning också?
Handlar det om ren förvaring, eller är det mer aktivations relaterat??

Någon som kan berätta vad deras hund gör på dagis??

det betyder att du å din sambo sällan ses?

ja vill oxå jobba natt.. är så otroligt morrontrött:smirk:

Haha, japp vi går för det mesta om varandra. Men eftersom jag gör såpass långa arbetspass gör jag färre, jobbar i snitt 3 nätter/vecka. Är jättebra att jobba natt, ledig så mycket mer å djuren är nästintill aldrig ensamna, när jag vaknat till liv packar vi in oss i bilen o åker till stallet å är där i flera timmar :)

guu va härligt.. du har inget jobb åt mig?? ;)
åh jag vill oxå ha det så så att jag kan ha en vovve med mig till stallet och kunna vara hemma på dagarna.. :cry:

Ja det är faktiskt det mest ultimata att kunna göra såhär, det tycker både vi å hundarna. Känns skönt att ha så mkt tid för dem jämt. Visserligen kan man vara mkt sliten efter nattjobb, men vilket jobb blir man inte det på och fördelarna väger definitivt upp nackdelarna!

Mina svärföräldrar ser efter hunden när vi inte kan , jag pluggar och min sambo jobbar skift.

Aha, du ska hem ändå ;)...Kontakta mig du, du skulle ju bo häromkring där jag hänger har jag för mig :p

Att starta ett hunddagis, det finns en folder från *funderar* endera SBK eller SKK att beställa vad som krävs. Men den är slut såg jag. Men jag tror nog att det avgörande i det hela är att lokalerna är godkända.

Jag jobbade på hunddagis för ett tag sen, där ingick promenader med hundarna, sällskap med personalen (det var en stor hundgrupp som fungerade bra tillsammans + några mindre grupper eftersom alla hundar inte passade så bra ihop, de fick turas om att vara med personalen). Ingen träning eller aktivering, det fick vara ägarnas sak..

Jag tror ocksa att det har med lokalerna att gora. Det ar nog mycket svart att ens hitta en lokal som skulle passa. Man skulle egentligen bygga nagonting vid Slottskogen eller liknande. Fina rastgardar dar hundarna fick vara ute och sa.

Jag hor av mej nar jag kommer....vad ar det for hund du har??

Den här gladskiten har jag
Freja1Amindre.jpg

en blandis mellan Stövare (Hamilton för att vara korrekt/Jämthund * har du hör på maken * :angel:

Tanten i djuraffären sa en gång: Jag är imponerad över att du kan ha henne lös. Varför då sa jag ? Med tanke på raserna ;)..Som att inte lydnad skulle kunna fixa saken :p

Liknande trådar

Hundavel & Ras Jag tänkte mig att skaffa en hund i framtiden, men det är verkligen inte lätt att välja. Jag växte upp med en Newfoundland som liten...
2 3
Svar
52
· Visningar
7 116
Senast: AnneB
·
Övr. Hund Varning för långt inlägg! När jag skaffade min dvärgschnauzer Sigge såg förutsättningarna helt annorlunda ut. En god vän och jag var...
Svar
12
· Visningar
4 018
Senast: Hyacinth
·
Övr. Hund Den tunga baksidan. Stunden är snart här då min högt älskade Cerberus kommer behöva få somna in. Det kan bli i morgon, det kan bli om...
Svar
14
· Visningar
2 780
Senast: Åsa A
·
Övr. Hund Jag behöver någon att lufta lite tankar med. Jag är uppvuxen med hund, men inte haft någon egen när jag flyttat hemifrån, men jag har...
Svar
8
· Visningar
1 069
Senast: mandalaki
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama