Ni duktiga avelsmänniskor!

Ellanamde

Trådstartare
Har ett halvblodssto som ska betäckas nu i vår. Frågan är med vilken hingst? :D För mig är det första gången att vara med om detta och för mig är det en skräckblandad förtjusning! :D

Här är stoet. En dam med hett temperament, så önskar en något mildare hingst.

Hingsten bör även vara högrest, kanske något lättare modell då madammen jag har är väldigt grov ;)

Hingstar som jag funderat på:

- Hip Hop (min personliga favorit, men hört många som säger att han börjar bli "ute"
- Cartier
- Corporal
- Armani Code
- Heartbeat eller liknande?

Några som har andra förslag? Berätta gärna vad ni betäckt era med, eller om ni använt några av dessa hingstar :)
 
Sv: Ni duktiga avelsmänniskor!

Om du vill ha råd och förslag får du nog komma med mer information om stoet. Saker som till exempel spelar stor roll är ju hennes egen stam, utseende, exteriör och prestationer samt inte minst vad du själv vill ha ut av avkomman.
 
Sv: Ni duktiga avelsmänniskor!

Jag länkade hennes BLUP-sida i inlägget för att man lätt skulle hitta det ;) länkar igen HÄR! Ser man på hennes stamtavla och valet av hingstar, så är det alltså ett hoppföl för framtida tävlingar som jag är intresserad av :)
 
Sv: Ni duktiga avelsmänniskor!

Får jag fråga varför du vill avla på det stoet?
Om man tittar på blup,så är hon för liten,har inga meriter och dålig fertilitet,sen anser jag att stamen är omodern,vilket man också får ta i beaktan om man nu ska avla.
 
Sv: Ni duktiga avelsmänniskor!

Titta på vad ditt sto har för svagheter exteriört, ben bogar, hals,kors och rygg mm. Och sen hittar du en hingst som skulle kunna förbättra hennes svagheter =) Det är svårt att säga en hingst om man inte ser hur hon ser ut =)

Jag betäckte mitt avelssto ( stor modell, belgisk stam,het att rida ) med Nintender första gången, fick en otroligt trevlig, modig och elastisk häst i hoppningen. 9 /9 Diplom treårs dock liten 157cm.
Andra fölet f.11 är efter Bravour, är nu ca 165cm Högrest modell, hinderklok och hög ridbarhet. Dock ganska rejäl som sin mor. Snäll med egen motor. =)
 

Liknande trådar

Avel Vi funderar på att betäcka vårt sto till våren då vi känner att det är sista chansen med tanke på åldern och då hon inte fått föl förut...
Svar
18
· Visningar
1 811
Senast: vicky417
·
Avel Ska i all hast bestämma hingst på några dagar till ett fint selektionssto, tävl t o m 1.40 och msv dressyr, diplom på 3 årstest, fin typ...
2
Svar
23
· Visningar
4 641
Senast: Equestra
·
W
Avel Mitt sto e.Quite Easy behöver en hopphingst som ger storlek och bra temperament i första hand, jag tror jag blir galen snart efter allt...
2 3
Svar
47
· Visningar
6 099
Senast: Witzippa
·
Avel Nu har det blivit klart att jag skall köpe ett fullblodssto e Miami Spring ee Gay Fadango, och tanken är att jag skall betäcka henne...
Svar
14
· Visningar
2 202
Senast: neve
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp