T
tjihoo
Har fått tips om att göra NH-övningar med min häst - vad står NH för, vad är det, och kan någon ge några förslag på NH ?
Tack .
Tack .
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Enar skrev:Hejsan!
Tja, mig veterligt så är vi redan inne på NH-forumet så det är väl bara att svara så gott det går
Nå, NH står för Natural Horsemanship, och är ett naturligt sätt att umgås med hästar på.
Jag kom i kontakt med "NH" först i mitten på 90-talet då jag började med western, hade aldrig upplevt något liknadnde förut.
En av våra westerntränare visade oss hur man kunde få kontakt med sin häst och göra sig förstådd genom att lära sig att tala "hästens språk".
En helt unik och fantastisk upplevelse för mig. Plötsligt förstod jag min häst och kunde "läsa" honom. Jag fick möjligheten att på djupet upptäcka hans mycket speciella personlighet och vi började umgås på ett helt nytt sätt. Vi fick helt enkelt en ny relation, hästen och jag.
Då hette det inte NH och var ingen "gren" eller speciell genre, utan var helt enkelt det sätt man hanterade hästar på...
-Sen exploderade hästvärlden plötsligt och det snackades översvallande om nåt som hette NH, som för mig liknade det jag lärt mig väldigt mycket och det gladde mig enormt att allt fler fick höra talas om detta, även de som inte höll på med western.
Enar.