NH böcker

P

PennyRe12

Jag letar efter lättförståliga och där det finns bra praktiska övningar där dom förklarar mycket. :D
Vet ni någon/några så säg till :D

Sv: NH böcker

Den sista jag läste nu heter Horsemanship av Lisbeth Johnson.
Den tyckte jag var väldigt bra.

Sen gillar jag Sven Forsströms böcker.

Dansa med hästar av Klaus ferdinand hempfling är guld värd!! :)

Jag gillar också Sven Forsströms och Inger Lantz Forsströms böcker.
De är duktiga på att enkelt förklara och gör det det med måttot; att det här är något som alla har möjlighet att lära sig, om man har intresset. :)

Kram, Maya

Sally Swift: Ett med hästen.
Tom Dorrance: True Unity.
Buck Brannaman: The faraway horses.
Mark Rashid: A good horse is never a bad color.
Ray Hunt: Think Harmony with horses.
John Moore: Handbook of Horsemansip.
Mark Rashild; Mannen som tar hästar till hästar.
Buck Brannaman: Believe a horsemans Journey.
Mark Twelveponies: There are no problem horses only problem riders.
Pat parelli: Natural-horse-Man-ship.
Marty Marten: Problem-solving.
Marshall B. Rosenberg: Nonviolent communication.

Lär känna din häst av Lesley Beyley
Horsemanship av Lisbeth Johnson

Är jättebra "nybörjar böcker" inom NH :D

Kan mkt väl rekomendera: Horsemanship av Lisbeth Johnson (med mkt praktiska övningar) Hon har hållt clinic på vårt stall och verkar super vettig! :)

Jo jag har den boken hemma, men jag tycker att själva texten byte ämne från det ena till det andra och det finns inte så många tips på hur man ska göra om hästen gör det mottsatta om du förstår. ^^
Men tack endå ;)

Tack för jätte många förslag karamelldrottningen!
Ska titta på dom böckerna och se om det finns någon som faller mig i smaken :laugh:

Jag har faktiskt inte hittat någon NH bok som faller mig i smaken, det är så svårt att lägga över det på sig egen häst som kanske inte alls reagerar på samma sak. Hästar har två olika hjärnhalvor som inte är kopplade på samma sätt som på oss människor där höger och vänster jobbar tillsammans. Jag har en högerstyrd häst och en vänsterstyrd och jag kan inte träna dom på samma sätt alls och dom flesta böcker tycker jag är för left brain. Dock är internet bra och jag har lärt min massor på P a relli filmer och deras sida.

Jag letar efter lättförståliga och där det finns bra praktiska övningar där dom förklarar mycket. :D

Ellen Ofstads material

Perry Wood har 4 små häften, det ena om basic horsemanship och en om hur din häst blir miljösäker, dvs grundläggande beteende. den sista finns på svenska och heter BOMBSÄKER HÄST. Väldigt enkal och grundläggande men egentligen allt man behöver veta.

Senast ändrad:

sven forsströms sensate bok är väldigt övergripande och bra, lr ja, ja gillar alla hans böcker! Även en dvd finns.
sök på nätet så får du upp hans sida, där kan du se om det finns kurser i närheten med

Tack så mycket. Ska leta upp det, låter ju jätte bra :D

Tack så mycket. :D
vart kan man få tag i de häfterna?

Liknande trådar

Hundträning Letar efter bra böcker om lydnad, bruks, allmän valpuppfostran.. ja lite allt möjligt. Det finns ju ett helt hav med hundböcker där...
Svar
4
· Visningar
401
Senast: farin
·
Hästhantering https://www.hippson.se/artikelarkivet/hoppning/albert-voorn-om-jag-inte-delar.htm?fbclid=IwAR0FTs4GkpUioptxwC32EKPYo-_CLV-fSAAI9wyk5opckE...
Svar
11
· Visningar
2 081
Senast: Badger
·
Hästvård Hej Finns det nån som verkligen VET vart tornutskottet T13-T15 sitter på ryggraden ca ? Jag har försökt googla, leta i dom böckerna jag...
Svar
3
· Visningar
500
Senast: Elo
·
Fritid Jag har gått och intresserat mig för stridsflygplan, och undrar om någon har något tips på bra böcker om just det? Inte för svåra, och...
Svar
5
· Visningar
430
Senast: Sassy
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama