Ngn som vet vad det kan vara??.

T

tya

Mitt sto är lite varm och svullen på insidan av skankbenet och hasen v bak.Inte öm när jag tar på benet och inte halt,(kan tillägga att hon är under igångsättning eft att ha fått föl).Blir så nojjig då jag hade otur med min förra häst....

TPH//Sussie

Sv: Ngn som vet vad det kan vara??.

En spark eller annat trauma. En liten tagg som orsakar en lokal reaktion. Låter inte så farligt, men håll koll på det. Det kan ju vara ett litet sår som håller på att utvecklas till en lymfangit.

Liknande trådar

Hästvård Hej! Min häst gjorde ett riktigt rejält balltramp i hagen förra våren. Tog någon månad att läka, efter det vid igångsättning var han...
Svar
6
· Visningar
1 100
Senast: MiniLi
·
Hästvård Hej! Ska försöka vara kortfattad. Gäller ett sto på 10 år. Tävlad upp till MSV dressyr. Haft artros konstaterat i vä bak sedan hon var 5...
Svar
4
· Visningar
1 582
Senast: Fiorano
·
Hästvård Hej! Är kanske något onödigt smånojjig nu. Har haft häst i knappt 1års tid så hästägare grejen är något nytt för mig när det kommer till...
Svar
3
· Visningar
987
Senast: MiniLi
·
Hästvård Min treåring kom igår in med en KRAFTIGT svullen has. Han är halt, något varm men inte märkbart öm vid beröring. Inga som helst sår...
2
Svar
28
· Visningar
3 795
Senast: jakobe
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka