Newforest hingstar - antal betäckta ston

lilith

Trådstartare
Finns det något ställe på webben där man kan hitta antalet betäckta ston (nf ston samt totalt) för newforesthingstarna årsvis fördelat på resp hingst, för perioden ca 1995-2008? På SNF:s hemsida hittar jag bara för 2 år :( Eller finns det någon här som har uppgifterna och kan tänka sig att lägga in dem här eller maila över dem till mig?

Jag undrar också om det någonstans (på webben helst) går att hitta uppgifter om resultat för samtliga ponnyer som deltagit i treårstest resp kvalitetsbedömning (det finns en del info på hemsidan men den är inte heller komplett). Eller om det finns någon som har denna info.

Sv: Newforest hingstar - antal betäckta ston

Nej det finns ingenstans på weben som du kan hitta dessa uppgifter. Antal betäckta ston för new forest hingstar publiceras i tryckt form på två ställen varje år, det ena är i SNFs medlemstidning New forest bladet (tror det brukar vara i nummer 4 varje år) det andra är i SHs Blå Boken (fast där framgår inte hur många ston som är renrasiga och hur många som new forest utan bara totalen för varje hingst) . Gamla New forest bladet går att köpa från SNF för en billig peng i mån av att de har exemplar kvar. Blå boken går att beställa från SH.

Det finns heller ingenstans på weben där du kan hitta resultat för samtliga ponnyer som deltagit i 3-årstest eller kvalitetsbedömning. SNF's hemsida har en del som du har upptäckt. De publicerar också varje år i New forest bladet samtliga årets bedömda NF-ponnyer. Du kan också hitta många resultat i SHs Blå basen, www.svehast.se

Sv: Newforest hingstar - antal betäckta ston

Tack för hjälpen! Jag misstänkte nästan att det inte fanns något ställe på webben, vilket jag iofs tycker är lite synd.

Men jag hittade många upplysningar som jag sökte i Blå basen (jag hade varit där och tittat tidigare, men tydligen inte tillräckligt noga).

Liknande trådar

F
Avel ja då va de dax, jag har äntligen bestämt mej, nu blir de en betäckning för mitt sto till våren. Men tankarna snurrar, kunde inte...
4 5 6
Svar
101
· Visningar
8 682
Senast: QuickStar
·
S
Islandshäst Allt fler blir irriterade på de otroliga registreringkostnader (8750 kr!!!) :confused: som SIF lägger på att regga en islandshäst efter...
12 13 14
Svar
278
· Visningar
29 693
Senast: Blossi
·
D
Distans Att Distanslistan är nedlagt har naturligtvis inte undgått någon. Detta faktum är naturligtvis oerhört trist och tråkigt för alla...
2 3
Svar
43
· Visningar
9 533
Senast: limona
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka