MammaMio81
Trådstartare
Hej! Jag har en tik på 11 månader som droppat urin ända sedan vi hämtade hem henne. Vi har kopplat detta till att hon varit valp, icke rumsren osv. Hon har aldrig haft Uvi eller liknande utan har liksom bara skvätt. Nu på senare tid har det ökat kraftigt och det rinner överallt. Vi har varit hos veterinären som undersökt henne och sedan konstaterat att detta är neurologiskt. Han menar att det inte finns något man kan göra utan menar att det finns 2 alternativ, antingen att vi låter henne ha blöja på sig (detta för att vi ska kunna ha henne fritt hemma) eller att vi ska låta henne somna in. Hon har fått prova en antiinflammatorisk medicin men den gjorde ingen skillnad alls.
Vid ultraljuden som gjorts så finns ingen urin alls i blåsan och när han känt över blåsan så kommer det direkt en skvätt, hon kan alltså inte hålla emot urinen alls utan det rinner rakt igenom henne.
Är det någon här som varit med om något liknande och lyckats bota detta? Enligt veterinären så går det ej att operera och 99% av alla hundar som drabbas av detta blir aldrig bättre utan fortsätter bara bli sämre.
Jag tar tacksamt emot råd och tips om någon har detta då det känns otroligt jobbigt att behöva tänka på avlivning av en så ung hund.
Tack på förhand!
Vid ultraljuden som gjorts så finns ingen urin alls i blåsan och när han känt över blåsan så kommer det direkt en skvätt, hon kan alltså inte hålla emot urinen alls utan det rinner rakt igenom henne.
Är det någon här som varit med om något liknande och lyckats bota detta? Enligt veterinären så går det ej att operera och 99% av alla hundar som drabbas av detta blir aldrig bättre utan fortsätter bara bli sämre.
Jag tar tacksamt emot råd och tips om någon har detta då det känns otroligt jobbigt att behöva tänka på avlivning av en så ung hund.
Tack på förhand!