Neue Schule Verbindend

FruS

Trådstartare
Har någon erfarenhet av dessa bett?
Funderar på att prova ett till min valack med jättetunga.

Jag har ett Neue Shule turtle tactio till min dam med vad jag upplever trång mun och smalt käkben. Hon hatade tredelade bett innan detta men nu vägrar hon de två delade jag använde tidigare. Även med de bett hon tidigare haft som hon accepterat har hon varit krånglig i munnen men inte nu längre.
Jag är jättenöjd med det och hon likaså

Jag har ett Neue Shule turtle tactio till min dam med vad jag upplever trång mun och smalt käkben. Hon hatade tredelade bett innan detta men nu vägrar hon de två delade jag använde tidigare. Även med de bett hon tidigare haft som hon accepterat har hon varit krånglig i munnen men inte nu längre.
Jag är jättenöjd med det och hon likaså
Låter toppen! Skönt att ha hittat något som funkar så bra!

Jag har också ett med fasta ringar, tredelat. Min häst som sällan vill komma fram till bettet, trivs bra med detta och jag får ett sug i handen som underlättar.

Lite undrande över den upplyftande effekten betten sägs ha.
Ett vanlig bett fungerar inte så. Upplyftande effekt får man av stångbett samt ett bett som slår upp upp i gommen och ger smärta typ portbett/ sk tungfrihetsbett.

Liknande trådar

Utrustning Hej! Jag skall snart åka på sadelutprovning för att prova kemnevall sadlar. Har hört så mycket bra om dessa . Vad tycker ni som har...
2
Svar
27
· Visningar
2 490
Senast: Elise4321
·
Utrustning Sitter å lurar på att införskaffa ett sidepull för att prova på grabbarna, men funderar på det här med designen på nosdelen Hur stor...
Svar
12
· Visningar
953
Senast: Shixle
·
Utrustning Var på sadelprovning igår och min häst behöver ett bomträ som är 9,5” brett, det kommer bli svårt att hitta en westernsadel i den...
Svar
3
· Visningar
486
Senast: iNHALE
·
Utrustning Jag behöver ett skarpare bett till min valack då han blir för stark för dottern när de rider ut. Han bestämmer då tempot själv om de ska...
Svar
10
· Visningar
1 044
Senast: Sesca
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Vad såg ni senast? Del 3
  • Gamla trotjänare
  • Vad gör vi? Del CCVII

Hund, Katt, Andra Djur