Nero 6 månader Idag!=D *Mega bildbomd*

Nikkis

Trådstartare
Vart har min lilla bäbis tagit vägen!? Tiden bara flyger iväg, känns som om det var igår vi fick hem honom och att han fortfarande fick plats i min famn och jag orkade bära honom:p

Men så är (tyvärr?) inte fallet, utan lilleman blir allt äldre och större, den lille skiten:love:

'Mammig' som jag är så ska detta givetvis firas!
Åkte ner en sväng till djuraffären och skulle 'bara' köpa ett ben. Jo tjena, kom hem med 2 ben i XL size-en till varje hund (tiken är hos mamma nu), ett snyggt (som fan) rundsytt läder koppel med matchande halsband Och ett till läderhalsband som man kan pryda med bokstäver.:angel:

Sambon min vill inte ens veta vad jag kommer komma hem med när valpis fyller ett år, sa han:o

Här kommer då lite bilder för er som vill se.

Sakerna
http://i26.photobucket.com/albums/c146/HappySuprise/Hundarna/S1036732.jpg

På valpis, som satt/låg väldigt otåligt pga. av frestelserna framför honom hihi.
S1036737.jpg

S1036734.jpg


Äntligen fick man hugga tänderna i sitt ben!
Men Vart ska man börja, tänkte Nero..
S1036739.jpg


Här..?
S1036740.jpg


..Eller kanske här?
S1036742.jpg


Äsch-sak samma!
S1036743.jpg


Forts. i nästa.
 
Sv: Nero 6 månader Idag!=D *Mega bildbomd*

Andra var dock inte alls lika tacksamma:smirk:
http://i26.photobucket.com/albums/c146/HappySuprise/Hundarna/S1036745.jpg

Och så lite bilder från tiden Nero varit hos oss.

Nyss hemkommen-8½veckor
S1033284.jpg


ca 3 månader-på träning
S1035111.jpg


4 månader-sin första utställning, blev Bästa hane och Bäst i ras + HP. *stolt*
S1035953.jpg


Med sin bästis Zippo
S1036000.jpg


5 månader-vackrast!
Neroligger.jpg


Sin första snö!
S1036463.jpg


5½ månad-fritt följ
S1036639.jpg


Taget idag, 6 månader!
S1036684.jpg

S1036696.jpg


Kommentera gärna! =)
 
Senast ändrad:
Sv: Nero 6 månader Idag!=D *Mega bildbomd*

:banana::banana:Grattis :banana::banana:

Han är verkligen så himla fin! Men dom växer ju så fort:)
 
Sv: Nero 6 månader Idag!=D *Mega bildbomd*

Åh, vad fin han är! Så stor han har blivit, ingen valp kvar där inte :p
 
Sv: Nero 6 månader Idag!=D *Mega bildbomd*

Otroligt fin hund du har. Är imponerad! Ser så lyhörd och lydig ut:bow:
 
Sv: Nero 6 månader Idag!=D *Mega bildbomd*

Han tackar så mkt för grattulationerna och för komplimangen:p

Han har växt som tusan, i ett naffs:eek:
Är nästan lika stor som gamlingen-som mäter 64cm, Nero är Nu ca 61-62 cm, men sen är han mkt grövre också.
 
Sv: Nero 6 månader Idag!=D *Mega bildbomd*

Tack så mkt.

Hehe, Näe, ingen valp här inte. Börjar bli en ungkarl nu-fattas bara att brewdarna ska börja springa efter honom:rofl:

Men han är och förblir mattes lilla bäbis:love::devil:
 
Sv: Nero 6 månader Idag!=D *Mega bildbomd*

Grattis till Nero på 6månaders dagen och till matte för att hon hittat en så fin vovve!!!:bump:
Ser verkligen jättefin ut!:d
 
Sv: Nero 6 månader Idag!=D *Mega bildbomd*

Tjusig kille! :) Vad kul det gick så bra på utställningen, han ser ju riktigt vuxen ut för sin ålder på den bilden. Och vilka härliga bilder! Hoppas det fortsätter lika bra som det börjat :banana:
 
Sv: Nero 6 månader Idag!=D *Mega bildbomd*

Tack. Ja utställningen gick verkligen över förvändan, och ja-hans er väldigt vuxen ut hihi:p


Ciindy: Vi tackar så mkt!:bow:
 
Sv: Nero 6 månader Idag!=D *Mega bildbomd*

Han är verkligen otroligt fin :love:
Räknade ut att min bebis vart 4 månader i går.. Fort går de :D
 
Sv: Nero 6 månader Idag!=D *Mega bildbomd*

Oj! Vad stor han har blivit!

Sånt halsband med bokstäver vill jag också ha, dock har min så lång päls!

Min blev 8 månader i onsdags! :banana:
 
Sv: Nero 6 månader Idag!=D *Mega bildbomd*

Har inga ord. Alltså schäfer, det är ju hund nr 1 för mig. Man blir lyrisk av bilderna.
 
Sv: Nero 6 månader Idag!=D *Mega bildbomd*

Har inga ord. Alltså schäfer, det är ju hund nr 1 för mig.
Jag kan enbart säga samma sak.
Måste erkänna att jag tidigare inte alls gillade schäfer, min bästa vän däremot avgudade rasen då hon själv hade haft en, jag tyckte det var lite överdrivet.:o
Men när jag själv fick en (gamlingen) så började jag gilla rasen allt mer och mer. Men när jag skaffade Nero- förstod jag Precis vad hon menade!!:love:
Jag är helt såld, jag har funnit Min ras!

Man blir lyrisk av bilderna.
Åh, jag fick gåshud när jag läste den meningen. Du satte pricken över I:t verkligen, och det värmer att höra sådant från andra! Tack så hemskt mycket:bow::p
 
Sv: Nero 6 månader Idag!=D *Mega bildbomd*

Hihi, ja han är stor min lilleman, och han lär nog bli större också, säkert över den tillåtna mankhöjden för rasen.:o

När jag skulle köpa halsband igår så funderade jag en lång stund om vilken längd, tänkte att han har 50-55 cm i sina nuvarande halsband men det börjar bli lite tajt nu, tänkte "ja men 60 kanske borde räcka", men nej-han växer fortfarande, så det blev 65cm och det är NU på andra,tredje hålet!:eek::angel:
Gamlingen har 55-60cm 'bara'.

Jag har länge små trånat efter ett sådant halsband där man kan ha bokstäver på, men igår var det ett perfekt tillfälle(ursäkt) att köpa ett sådant.:D
Men jag gick ner en sväng idag och köpte ytterligare bokstäver så halsbandet ser nu ut så här.
Bild
Bild2


Men om man köper det bredare halsbandet, som jag gjorde, så lär inte pälsen täcka över det spc. mkt, så du borde nog också kunna köpa ett sådant till din hund du med!;)

Grattis till din vovve med! 8 månader, jösses, visst flyger tiden förbi?
 
Sv: Nero 6 månader Idag!=D *Mega bildbomd*

Han är verkligen otroligt fin :love:
Räknade ut att min bebis vart 4 månader i går.. Fort går de :D

Tack så hemskt mycket!:bow:

Och grattis till din bäbis med, hela 4 månader! Ja, tiden rinner som sagt bara iväg-hänger knappt med i svängarna!:D
 
Sv: Nero 6 månader Idag!=D *Mega bildbomd*

Halsbandet blev verkligen snyggt! vart mkt snyggare med namnet skrivet två ggr.. :)
Min lapphund skulle aldrig kunna ha ett sånt.. man får leta fram halsbandet från pälsen.. men bebis kanske.. :angel:
 

Liknande trådar

Övr. Hund Idag fyller min lille grisolle Ett helt år! Tiden går så himla fort och snart har man inga ursäkter som t ex "Ja men han är ju...
2
Svar
33
· Visningar
2 737
Senast: Nikkis
·
Övr. Hund I Måndags anlände denna lilla dam till oss, fyllde 1 år i Tisdags. Ska bli min sambos nya hund i första hand. Han har länge trånat efter...
2
Svar
36
· Visningar
3 075
Senast: Zizzy
·
Övr. Hund Jag är SÅ STOLT över min lilla älskling att jag skulle kunna käka upp honom:love: Ställde ut Nero i Uppsala igår, Inoff. givetvis då han...
2
Svar
23
· Visningar
1 871
Senast: linafina
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Tråden för spår
  • Min arga lilla hund.
  • Hjälp att välja ras

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp