Nedräkning & frågor!!

memma

Trådstartare
Ja, jag har BF den 28 april, 15 dagar kvar i dag......(snart 14 då denna dagen går mot sitt slut)

Vilka är vi fler som väntar nu??

Iaf så har jag ngr frågor som jag hoppas ni kan svara lite på....:grin:

För någon vecka sedan hade jag en dag med massa värk o stryck neråt o kände i princip att bebis sjönk massa då, o sen efter det har massa påpekat att magen verkligen sjunkit, vilket jag känner oxå då jag typ endast kan ha mjuka brallor på mig...annars ömmar det över nedre delen av magen.....

Men i förrgår natt hade jag så ont igen o det kändes precis som om bebis sjönkt mer, eller lixom roterade neråt.....men gör dem det i olika stadier/omgångar?? Jag har ju förvärkar o så.....tror även slempropp släpper då o då....skumma "flytningar" lixom....

Sen i dag, sen i eftermiddags vid ca 14-tiden har jag känt en annan skum känsla i "mitt regionen" det lixom "hugger/illar" till i muffen, inte alls känt så innan, då när magen sjönk var det andra illningar som BM sa att det var normalt att känna. Men dessa i dag är annorlunda, samt att det är MASSA aktivitet i magen.......VAD kan det va för illningar/hugg?? Kan känns små förvärkar oxå...

Hoppas på nåt vettigt svar, trots det är svåra frågor kanske!!
 
Sv: Nedräkning & frågor!!

Jag väntar också, skulle haft för en vecka sen. Blä, trist! Tyvärr kan jag inte alls svara på vad dina ilningar och hugg är för något. Jag har dock precis likadana, känns som att bebis sitter med en vass pinne och trycker på alla nervändar hen kan hitta i bäckenet. Förvärkar har jag haft i sisådär tre veckor nu, utan att något hänt. Hoppas vi slipper vänta länge till!
 
Sv: Nedräkning & frågor!!

blä att ha gått över tiden, tror ju dock att jag med får göra det :crazy:
Men du vet ju att dem iaf snart i så fall sätter i gång dig....spännande....

Lycka Till!!
 
Sv: Nedräkning & frågor!!

Sådana där ilningar och tryck/hugg hade jag i flera veckor. Jättetrevligt! Känns som att bebisen ska borra sig ut ungefär...

Hoppas att ni inte behöver vänta så länge nu! Lycka till!
 
Sv: Nedräkning & frågor!!

Jag väntar oxå. Har BF idag. Känner precis igen det du beskriver. Jag har trott att förlossningen varit på gång i ca en mån, då jag var en sväng på förlossningen med regelbundna sammandragningar var 3-5 minut. Slemproppen hade lossnat och jag hade börjat öppna mig.

Min teori är att dessa "ilningar/hugg" du beskriver är att barnet ligger så långt ner i bäckenet att det känns väldigt mycket när barnet rör på sig..
 
Sv: Nedräkning & frågor!!

Ilningarna ar val nar bebisen tar sig nedat i backenet? Sa den ar pa vag at ratt hall iaf :D Hoppas ni far snart, allihop som vantar!
 
Sv: Nedräkning & frågor!!

Ja, det får vi hoppas så den inte tar sig uppåt ist :rofl: Bebis hade faktiskt blivit mer rörlig än tidigare vid senaste besöket hos BM :crazy:
 
Sv: Nedräkning & frågor!!

Jag kände väldigt tydligt när Rasmus huvud pressades längre och längre ner i bäckenet och ilningarna kände jag oxå, de var hemska, som om någon tryckte upp frätande syra i urinröret :crazy: Min BM sa att det berodde på att han var fixerad och blev bara ännu mer fixerad ;)

Tycker den här bildne passar rätt bra in här (sen tycker jag bilden är så cool och visar den gärna typ 10000 ggr...)
phpvjwroe.jpg


Handduken ligger så det precis täcker mitt muffhår.
 
Sv: Nedräkning & frågor!!

Vilken ascool bild! Man ser ju precis formen av bebisen.. :banana:
 
Sv: Nedräkning & frågor!!

ja, det kanske är så att det är känningar när bebisen e på väg ner lite. han är fixerad sedan några veckor tillbaka...Jag hoppas det är på G snart för nu e man "sliten" i kroppen o vill ha ut lilleplutt!
 

Liknande trådar

Hästvård Hej! Jag börjar från början, I början av april blev min häst halt, åkte till kliniken en vecka senare ( hade ingen tidigare tid ledig)...
Svar
10
· Visningar
2 622
Senast: Sirap
·
Skola & Jobb Som en uppdatering på gamla tråden, så blev jag "av med jobbet". Fick besked om detta idag, att jag inte fick en tillsvidareanställning...
Svar
19
· Visningar
3 157
Katthälsa Hej Jag provar att fråga här. Snälla inga påhopp, jag är här för att be om tips o råd. Jag gör det bästa jag kan för mina katter efter...
Svar
18
· Visningar
4 243
Tjatter VÅR HISTORIA Hogwarts, första kvällen på höstterminen 2098. Förväntansfulla förstaårselever strömmar in i den stora salen, redo för...
69 70 71
Svar
1 406
· Visningar
36 646
Senast: Habina
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp