Nedkylning vid svullnad?

C

caroline_star

Jag har en liten fråga som jag hoppas att ni här kan svara på. Det är det är med nedkylning utav en svullnad? Jag har en häst i stallet som gick omkull i hagen för 3 mån sedan. han har stått sedan dess och veterinären har vart o kollat han. nu så säger veterinären att vi ska sätta igång han igen och se hur han klarar va det. men han är fortfarande svullen över knäet. det känns som om att det finns väldigt mkt vätska där. jag undrar om jag kan massera in ngt där innan och efter jag har ridit honom? ska jag använda mig utan ngt som kyler ned eller ska jag anv ngt värmande liniment? jag vet ju att man anv sig utav kylande liniment när skadan är ny när man ska ha ned svullnaden. men denne skadan e ju ganska så gammal nu.. jag får tyvärr inte tag på veterinären så att jag kan fråga om dette..

vore jättetacksam för svar..

mvh carro:bump::bump:

Sv: Nedkylning vid svullnad?

Ser ingen nytta med att kyla en så gammal skada.

Möjligen om skadeområdet blir varmt vid ansträngning.

Jag skulle nog inte göra så mycket, tanken var ju att se om hästen klarar en igångsättning.

Liknande trådar

Hästmänniskan Jag hamnade i en annorlunda diskussion här om dagen, som gjorde mig rätt beklämd. Lång historia kort, min häst vrickade benet...
2
Svar
35
· Visningar
2 608
Senast: mackan
·
Hundhälsa Tänkte höra om någon hade lite erfarenheter att dela med sig av. Innan jag fortsätter, jag har sökt jourhavande distriktsveterinär i...
Svar
11
· Visningar
12 364
Senast: Kilauea
·
Hästvård Den eviga undran vid skada vilket är bäst för just den skadan... Tänkte se vilket ni tror är bäst i vårat fall. Hästen slog i ett...
Svar
1
· Visningar
1 606
Senast: spaderÄss
·
Hästvård Hej alla! Min stora halvblodskille skadade sig på något konstigt sätt i hagen i april. Han var först tjock om hela benet. Några dagar...
Svar
13
· Visningar
4 111
Senast: lil-sis
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka