Natural Horsemanship

F

farrebarre

Har ni några bra NH övningar ni gör med era hästar,
skriv jätte gärna och förklara hur ni gör.

Sv: Natural Horsemanship

Det går liksom inte att beskriva några "övningar".
Gå en kurs istället, så du får lite grund, och sedan kan du leka vidare utifrån det. :idea:

Sv: Natural Horsemanship

Har ni några bra NH övningar ni gör med era hästar,
skriv jätte gärna och förklara hur ni gör.

kan hålla med om att det är svårt att beskriva hur man gör sina övningar. har för ca 2 veckor sedan haft lastträning för en NH tränare o han va super. men han gjorde en del övningar som vi även gör nu. Ex, cirkelleken.
o sen när han ska gå fram så drar vi inte, o går inte för utan jämte han, o lägger mer sin tyngd så går hästen fram. men som sagt d vet du kanske redan.!

Liknande trådar

Träning Jag kunde inte hitta någon tråd med bara bettlös ridning/körning/hantering. Så jag startar en! :laugh: Tanken med tråden är att den kan...
Svar
1
· Visningar
246
Senast: Lavinia
·
Hästhantering Hej alla, långt inlägg och jag ber om ursäkt men har mycket att skriva. Jag har redan ett konto här på buke, men då detta känns alltför...
Svar
19
· Visningar
1 680
Senast: Freazer
·
Ridning Har insett att jag kan mycket om foder, hagar, beteende och träning från marken - men väldigt lite om hur man faktiskt lägger upp...
Svar
5
· Visningar
540
Senast: MiniLi
·
R
Övr. Hund Dethär är kanske en dum och pinsam fråga. Och jag känner mig redan o kunnig och som en dålig matte för att det hände och för att jag...
Svar
13
· Visningar
1 100
Senast: Red_Chili
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama