Nattlampa till zebrafinkar?

gul_zebra

Trådstartare
Har precis bytt bur åt zebrafinkarna. Tänkte på det här med nattlampa, är det verkligen nödvändigt?

Jag brukar släcka lyset och sätta på tv:n innan sängdags, då sätter de sig på sin sovplats. Gör det såklart även inatt men tänkte om det kanske är nödvändigt att ha nattlampa åt de hela natten eller om jag kan strunta i det, iom att de är vana vid omgivningen och ljuden i rummet?

Sv: Nattlampa till zebrafinkar?

Fåglar behöver mörker och tystnad under natten.

Sv: Nattlampa till zebrafinkar?

Kanske ska nämna också att tv:n stängs av när de satt sig tillrätta också. Det har blivit som en rutin för att visa att "nu blir det mörkt" liksom (har råkat glömma tv:n en gång och släckt direkt, det blev mest panikflygande...).

Tänkte mest på om man skulle ha nattlampa ändå när de har ny bur och så. Men det funkade bra utan iaf, de satt sig tillrätta precis som vanligt :)

Så mycket ljud är det iaf inte. Råttorna är rätt lugna på nätterna, har stereon på låg volym en sväng men den stängs av automatiskt beroende på vad jag ställer in den på.

Och förresten! Brukar zebrafinkar härma ljud? Hur vanligt är det?
Bertil är elak. Han härmar väckningen på min mobil så jag blir ju alldeles förvirrad :D

Liknande trådar

Hästvård Min häst har just konstaterats ha kotledsinflammation, vänster fram, efter att ha varit "trasig" hela det här året. Och jag är lite...
Svar
16
· Visningar
3 462
Senast: Liten
·
  • Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok Det satte rejäl fart under sensommaren 2007. Jag skulle fotografera på min väns bröllop. När jag kommer dit börjar jag fumla med min...
Svar
0
· Visningar
1 763
Senast: cassiopeja
·
Lantbruksdjur Nästa år tänker jag skaffa mig två grisar, dels ska de få böka upp blivande köksträdgården, dels ska de på hösten få fylla min frys...
2
Svar
29
· Visningar
11 801
Senast: KungTulle
·
M
Övr. Hund Vet inte hur jag ska börja, men tänkte höra om någon har erfarenheter från liknande hund, eller tips på hur jag ska göra. Går och...
Svar
10
· Visningar
4 909
Senast: Jenka
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama