Nationaldagstävlingarna på Strömsholm

Miljon

Trådstartare
Jag hoppas det här är rätt ställe för tråden...

Jag tänkte åka till nationaldagstävlingarna på strömsholm och titta lite, men jag har några frågor.
Det första jag undrar över är parkering. Är det långt att gå från parkering till själva tävlingen? Och hur är parkeringen (grus, gräs etc.?)
Sen undrar jag över försäljning, brukar det vara många utställare där? Bra priser? Eller är det mest bara några lokala utställare som har vanliga priser och inga bra erbjudanden?
Mat? Säljs det mat där, brukar det finnas okej utbud även för vegetarianer?
Och sista frågan, om jag vill titta på fälttävlan (den är väl på söndagen?), kan man gå ut längs banan då och titta på något spektakulärt hinder eller hur fungerar det? Eller är det ett öppet fält så att man ser större delen av banan därifrån?
 
Jag hoppas det här är rätt ställe för tråden...

Jag tänkte åka till nationaldagstävlingarna på strömsholm och titta lite, men jag har några frågor.
Det första jag undrar över är parkering. Är det långt att gå från parkering till själva tävlingen? Och hur är parkeringen (grus, gräs etc.?)
Sen undrar jag över försäljning, brukar det vara många utställare där? Bra priser? Eller är det mest bara några lokala utställare som har vanliga priser och inga bra erbjudanden?
Mat? Säljs det mat där, brukar det finnas okej utbud även för vegetarianer?
Och sista frågan, om jag vill titta på fälttävlan (den är väl på söndagen?), kan man gå ut längs banan då och titta på något spektakulärt hinder eller hur fungerar det? Eller är det ett öppet fält så att man ser större delen av banan därifrån?

Parkering är på gräs. 500 meter att gå kanske, så inte så långt. Förra året var det inte jättemkt utställare. Men åren innan har det varit mer. Men åka dit för shoppingen är väl inget man gör, men som en bonus. Vegetarisk mat har jag ingen koll på, inte heller på fälttävlan.
 
Det finns några ställen på terrängbanan där man kan se flera hinder. Vid stora vattnet brukar det vara flest människor. Sen tycker jag att det är roligare att gå runt och kolla alla hinder.

Utställare brukar vara väldigt få. Maten har varit okej tidigare år man kan åka iväg till Gula Hästen de har mycket husman eller så finna Markan båda ligger vid ridskolan ca 1km från slottet.

Ju tidigare du är på plats ju bättre parkering får du men allt är på gräs.
 

Liknande trådar

A
Hästmänniskan Hejsan! Skulle vilja bolla lite tankar och funderingar med likasinnade här på forumet! Bakgrund! Jag själv 28 årig elit ryttare...
10 11 12
Svar
229
· Visningar
37 672
Senast: Lobelia
·
Fälttävlan Måste bara höra med er hur det funkar vid vatten hinder där man ska vada över. Var nämligen i Boxholm i söndags och fick ett stopp på...
Svar
5
· Visningar
1 267
Senast: LitenIsa
·
Övr. Katt Dörrar: Tillåt inga stängda dörrar någonstans i något rum, inklusive garderobsdörrar. För att öppna en dörr, ställ dig på bakbenen och...
Svar
13
· Visningar
2 166
Senast: corona
·
V
Fälttävlan Nu är en helg fylld med fälttävlan över och jag tänkte berätta för er hur min helg med Fälttävlans-SM i lag för ponnier såg ut. Eftersom...
Svar
19
· Visningar
2 581
Senast: eapige
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp