trofé
Trådstartare
Det finns ju en del olika hönät till storbal hö/hösilage. Vilka är bättre eller sämre? Både gällande kvalitet och hur ni upplever att hästarna tycker att det är att äta från dem? Ambitionen till vintern är att göra ett försök att ha mina två lättfödda hästar som går på lösdrift med fritillgång till storbal med hö i höhäck under tak och med småmaskigt nät över. Ingen aning om det fungerar, men värt ett försök.
Har senaste åren använt Caisas mindre nät och portionsfodrat i, de har varit hållbara i alla fall. Hansbos nät har jag förstått har sämre kvalitet. Hur är Laxensens nät? Haywell? Andra märken och modeller?
Ni som har nät på rundbal, har ni sådana man trär över uppifrån, eller större som man ställer hela balen i och knyter fast upptill i tak/etc? Plus och minus med de varianterna?
Har senaste åren använt Caisas mindre nät och portionsfodrat i, de har varit hållbara i alla fall. Hansbos nät har jag förstått har sämre kvalitet. Hur är Laxensens nät? Haywell? Andra märken och modeller?
Ni som har nät på rundbal, har ni sådana man trär över uppifrån, eller större som man ställer hela balen i och knyter fast upptill i tak/etc? Plus och minus med de varianterna?