emma74
Trådstartare
Är grymt pollenallergisk (och ja jag borde ta mig till husläkaren och få mer meduciner men systemet på vår mottagning är så galet att jag inte kan det just nu). Äter dels Loratidin ("vanliga" allergitabletter) mot allergin och tar Singular och Pulmicort mot astman - mår bättre än någonsin på den här medicineringen men fick förra året lägga till även Livostin ögondroppar för att ögonen började klia och har fått utöka till att äta antihistaminet nästan året runt - så allergin blir uppenbarligen värre. Och nu i år när allt verkligen exploderar så är jag nu jättetrött och har huvudvärk, och känner mig helt igentäppt "långt upp" i näsa/bihålor... tänkte då att prova någon nässpray, men kom inte på det innan jag kom hem till min egen förort där man inte kan fråga apotektspersonalen om något eftersom de antingen inte förstår vad man frågar eller inte kan något (de är däremot väldigt noga om att upplysa om alla skönhetsprodukter de har erbjudanden på). Jag kan inte ta vanlig avsvällande nässpray mot förkylning då jag får stora sår inne i näsan av dem. Fungerar allergisprayerna "likadant"? Funderar annars på ngt som hette "blox" som kapslade in allergenerna eller spray med kortison i... finns det någon här som kan reda ut vilka som funkar hur? Och när man ska ta dem? Nyser lite då och då men har ingen direkt rinnande snuva.
Tackar och bugar på förhand
Tackar och bugar på förhand