MissFideli
Trådstartare
Alltså, det är inte enkelt. Vissa av er kanske minns att jag för ett drygt år sen hade problem med att se bra i mörker och regn. Var in till ögonläkare för torra ögon, de gjorde en synundersökning som visade på lite närsynthet. Jag fick glasögon som funkade bra, använde de mest bara i mörker och vid regn vilket läkaren ansåg okej. Så dålig var inte synen. -0,75 och -1,0.
Har inte använt glasögonen under sommaren just pga detta och nu när det börjar vara mörkt när jag åker till jobbet så åkte de på. Märkte rätt fort att jag blev yr i skallen och bokade därför synundersökning. Den visade på nästintill perfekt syn på långt håll, om nått kanske astigmatism. Men annars, ingenting.
Så hon ville jag skulle ha nya glasögon.
Hur i hela friden kan det skilja så? Hon sade att även astigmatism kan påverka synen i mörker och regn och ansåg att jag bara behöver glasögon då i aå fall.
Har inte använt glasögonen under sommaren just pga detta och nu när det börjar vara mörkt när jag åker till jobbet så åkte de på. Märkte rätt fort att jag blev yr i skallen och bokade därför synundersökning. Den visade på nästintill perfekt syn på långt håll, om nått kanske astigmatism. Men annars, ingenting.
Så hon ville jag skulle ha nya glasögon.
Hur i hela friden kan det skilja så? Hon sade att även astigmatism kan påverka synen i mörker och regn och ansåg att jag bara behöver glasögon då i aå fall.