Sanibel
Trådstartare
Jag och min sambo drömmer om att ha två ponnyer hemma. Vi har möjlighet att arrendera flera hektar mark precis intill vårt torp MEN denna mark är och har varit kohage i säkert årtionden. Dvs. betet är OTROLIGT näringsrikt! Våra grannar fick ta bort en av sina hästar som fick akut fång när de flyttade hit (de går på delar av samma mark som vi har möjlighet att arrendera). Nu håller de sina hästar uppstallade med begränsade betestider i små fyrkantiga hagar.
Min dröm har alltid varit att hålla hästar på lösdrift- men är det ens möjligt med detta dunderbete? Jag vill ju inte att mina hästar ska gå i små fyrkanter. Kan det funka om de har munkorg? Någon som har erfarenheter att dela? Eller skulle det funka med lösdrift om vi skaffar något annat än ponny?
Hjälp!bow:
Min dröm har alltid varit att hålla hästar på lösdrift- men är det ens möjligt med detta dunderbete? Jag vill ju inte att mina hästar ska gå i små fyrkanter. Kan det funka om de har munkorg? Någon som har erfarenheter att dela? Eller skulle det funka med lösdrift om vi skaffar något annat än ponny?
Hjälp!bow: