Nära att ramla av idag

Status
Stängd för vidare inlägg.
Det vart ju ett fasligt skitväder idag och blötsnön hade börjat lägga sig när jag red ut. Jag red lite övergångar mellan skritt och trav och med lite skänkelvikningar i skritten. Han var duktig men kändes nervös idag. På hemvägen travade vi uppför en liten backe i ett alldeles lagom tempo och jag satt i lätt sits. Plötsligt gjorde han en total tvärnit för något som jag inte såg och jag var på väg att fortsätta framåt på egen hand :o . Jag lyckades dock hänga kvar runt halsen på honom så jag kunde kravla mig tillbaka i sadeln :angel:

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

• Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok Jag har ridit idag igen. Vi red på ridbanan och jag hade den lilla bruna hästen. Jag fick instruktioner om att jag skulle ha spöt i den...
Svar
3
· Visningar
1 220
Senast: Korven
·
  • Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok Var faktiskt inte så väldigt säker här efter sommaruppehållet om jag skulle fortsätta. Tog ju en paus redan i våras då jag kände 1. det...
Svar
0
· Visningar
379
Senast: cewe
·
  • Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok När jag var barn så tyckte jag att det såg så elegant ut att rida en häst på tygeln. Det ville jag också lära mig att göra. Vem vill...
Svar
0
· Visningar
1 239
Senast: Magiana
·
  • Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok Jag har inte haft den minsta tid att sätta mig ner och skriva om förra veckans ridlektioner, då mitt schema har varit fullspäckat varje...
Svar
0
· Visningar
1 024
Senast: cassiopeja
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• 🎄Jul 2024🎄
  • En blick…
  • Adventskalendertråden 2024

Hund, Katt, Andra Djur