När telefonen skapar ord som du inte alls tänkt sms:a..

"Geil" är oerhört användbart tyskt ord för skoj/kul. Min telefon vill dock väldigt gärna ha det till "heil", ett inte fullt lika roligt ord....

Jag fick ett sms från en kompis för ett tag sen, där det stod blotade du och jag? Jag satt som ett fullständigt frågetecken, vad är blotade liksom? Visste inte ens vad jag skulle svara på det, jag fattade ju inte ens frågan. Som tur var läste hon igenom det själv, för det kom ett sms efter en liten stund med en förklaring. Blir det du och jag? skulle det vara.

min mobil stavar som den själv vill, när man skriver in fårticka (svampsort), och den skickar iväg får fi..a :angel:

Jättegott det lät med "panerad får fi..a" .....NOT

Maken jobbade i lördags, så jag var iväg på systembolaget åt honom. Han hade smsat en lista på vad för öl och cider han ville ha. Hans favoritsort fanns inte på bolaget inne i stan, så jag smsade "Vill du ha något annat istället dom var slut?"
Men jag hann aldrig få svar, utan jag åkte iväg till det andra systembolaget. Jag hade ju då tänkt skicka ett sms där det stod "Jag åker till Solbacken". (handelsområde nån kilometer utanför skellefteå). Men telefonen skrev "Jag åker till sölvesborg"
Lite långt för ett par cider kanske....

Skulle just messa "var försiktiga" till min medryttare som just red iväg ut i skogen, men min telefon stavade var dumdristiga ...
Fick ju en helt annan betydelse då ju .suck

Hann du se det innan du skickade? Annars kan man ju undra vad medryttaren trodde att du ville att hon skulle hitta på :D ?

Såg att jag inte delat med mig av en autocorrect jag minns väldigt väl, från när jag hade min iphone.
Skulle av någon anledning skriva namnet "Tim McGraw" (en amerikansk countrysångare) till en vän. Min telefon tyckte däremot att Tim McFeastdip var ett bättre namn

Jag och sambon hade ganska precis träffats och flyttat ihop, när jag skickar ett sms till honom om att allt var bra och att Stefan (skulle stå syrran) kommer snart(han var på jobbet och jag hemma i hans lägenhet). Han kände sig lite olustig, där var han på jobbet och jag tog hem nån främmande kille till hans lägenhet..

Min pojkvän skickade mig just ett sms där det stod att han längtade efter att hålla om mig igen, och det hela följdes av en bild av en pistol. Han lyckades komma åt fel smiley helt enkelt, och plötsligt fick hans gulliga sms en helt annan... air. :rofl:

Jag och kompisen diskuterade benskydd att ha i hagen.. Jag behövde skydd till ena hästen och vill inte köpa nya skydd för att ha i hagen. Då skriver kompisen "jag har ett par svenskundervisning han kan få" :laugh:
Det var ju bara att tacka och ta emot, hästskrället är ju trots allt inte så bra på svenska :D

Senskydd var det visst han skulle få..men autocorrect tyckte svenskundervisning lät bättre :D

När jag påbörjade flytten till skottland bilade jag ned från norr om Skellefteå ned till Esbjerg i danmark. Vi började köra genom snöstormen från helvetet och jag tänkte så småningom att jag skulle skicka en uppdatering till min oroliga mor. Det blev: "Allt går bra, vi har precis passerat nordkorea!"
Ehm... Norrköping skulle det visst stå.

Och nej, det är inget ord jag ofta SMS:ar så det kan inte bero på frekvent användning. Ja, förutom när det går iväg av misstag. Hur fick telefonen för sig förslaget från början, är min stillsamma undran.

Liknande trådar

Ridning Hej, Jag var tvungen att fundera lite över rubriksättningen. Jag skulle kunna skriva mycket men jag ska försöka fatta mig kort. Jag...
2
Svar
23
· Visningar
3 376
Senast: nickan1
·
  • Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok Det satte rejäl fart under sensommaren 2007. Jag skulle fotografera på min väns bröllop. När jag kommer dit börjar jag fumla med min...
Svar
0
· Visningar
1 772
Senast: cassiopeja
·
Z
Hästmänniskan Vet inte riktigt vart jag ska börja. Behöver hjälp. Jag och familj flyttade till ny ort för 3 år sedan. Allt var frid och fröjd, vi...
Svar
7
· Visningar
2 659
Övr. Barn Nu har idoten gått över gränsen igen,fast denna gången mer än vanligt. Varit en vända till med familjerätten fast denna gången i...
2
Svar
27
· Visningar
2 956

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka