När slutar ni tävla?

L

Lillsmurfan

I vilken ålder har ni slutat tävla era hästar? Jag vet att det är individuellt, men kul med lite statestik.:)

Sv: När slutar ni tävla?

Vår "gamling" är 21 år. Reggad Sv.Rp men har egentligen ingan ponnyraser i sig. Hon är Halvblod, Arab och Fullblod och har sedan 3 års ålder tävlat i hoppning, dressyr, western, galopp, fälttävlan, distans och terräng. Dessutom har hon i perioder gått i avel. Däribland de tre senaste åren. Dock fick hon tvillingar förra året varpå vi gav henne ett år som gall och tog med henne på tävlingsbanan.

Trots hennes gedigna ålder deltog hon med höga placeringar på SM och två Klubbmästerskap. Samtliga starter har resulterat i höga placeringar, säsongen igenom.

Hon försvarade troligen sitt stående KM för sista gången i år då hon enligt planering är dräktig nästa höst.

Att tänka på är att denna dam togs väldigt mjukt som unghäst och har sparats hela sitt liv. Veterinären på SM bedömde hennes hälsa till 8 år. Hade han inte sett hennes ögon hade han varit övertygad om att hon var 8. Hon är otroligt välbehållen och vi har alltid gett henne bästa tänkbara foder, konternuerlig träning och MYCKET utegång. Därmed har hon inte en enda förslitningsskada!

Lyck till!

Vår dam är 16 (17 vid årsskiftet) just nu betäckt men vi har inte tänkt lägga tävlingsskorna på hyllan än...:D Har bara tagit en paus..;)
Kan berätta att vi hade en ponny med på vårat KM som är 29 år och still going strong.....:bow:

/Carina

Min gamling är ju 27 nu men vi tävlar fortfarande, han tycker det rä jättekul. Dock har vi gått ner på D och C nivå nu.

Jag skulle tävla oavsätt åldern så länge hästen är pigg och frisk. Jag tävlade min gamla häst till hon var 23 i team pennig, 24 börjar hon blir lite lite stel efter åt.

Mina pållar är 18 (ingen ålder :D ) och 25("tävlar" i halter)

en tjej i klubben har en 25årig ponny som hon tävlar med bra resultat :D hennes pålle är äldst (?) i våran klubb

Liknande trådar

Western Min bästa vän och jag har köpt ett dräktigt quartersto ihop. Vi tänkte i vår naivitet att det skulle gå att samäga hästen, men det går...
Svar
1
· Visningar
376
Senast: Nepenthe
·
Hoppning Hej! Jag har en 8 årig "slutmätt" D-ponny som min dotter som är 14 år tävlar i lätta klasser. Min syster som är över-årig tävlar samma...
Svar
2
· Visningar
933
Senast: Ketrawzc
·
Tävling Får jag som 15-åring tävla en B-ponny i en LE avdelning b? Gäller det samma regler i klasser som är bedömning A (clear round)...
Svar
3
· Visningar
835
Senast: Fiorano
·
  • Artikel Artikel
Hästnyheter Linda Pira som tävlar i ett tandemlopp mitt under pågående musikfestival? Det är lite av vad som kan väntas av Way out wests nysatsning...
Svar
1
· Visningar
399
Senast: Cavallo
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Uppdateringstråd 30
  • Kattbilder #10
  • Lugnande medel till hund.