När man står utan hundvakt..

Zewz

Trådstartare
..vad är sista utvägen?
Ska på bröllop nästa söndag (8.8) och har ingen som kan ta hunden :(
Min bror gifte sej igår, o då var det en bekant med familj som tog hunden, o det gick jättebra.
Nu ska han gifta sej igen (jo, fast denna gång på hinduiskt vis, bruden är indie) och de som hade hunden igår är bortresta, likaså grannarna som jag oxå hade som alternativ.
Har funderat på o ringa uppfödaren (blir 20 mil extra o åka, men vaddå? :smirk:) men samma dag är det stor utställning så det blir nog krångligt för henne.
Hur fungerar s.ka hundhotell?
Annars får hunden följa med, så gott det går, o ligga i bilen/hitta nåt rum till honom, så får jag gå ut en gång i timmen o gå promenad, men det känns verkligen inte sjysst.
(Blir inte hela dagen, mellan 12.00 till 18.00 ungefär, men eftersom resan blir 1½ timme åt varje håll vill jag inte lämna honom hemma)

Någon med idéer? Eller någon runt jönköping som vill ha en urgo hund en dag eller så? :angel:

Jag har samma problem. Imorgon ska jag ringa ett hunddagis/pensionat och kolla om det skulle gå att ha hunden där. Det kanske finns något liknande i Jönköping? Jag tror inte det är så ovanligt att hunddagis tar emot hundar även om det bara är för någon enstaka dag.

Jo, kollade upp det, o det verkar finnas några stycken häromkring. Får ringa o höra mej för. Så kan man åka dit i veckan med så Hobbe får titta på stället nån gång innan söndag med.
Känns inte så kul att behöva lämna hunden på ett okänt ställe sådär, men det är kanske bäst för hunden på det viset.

Nej, så känner jag också.. Men det är ju jättebra om man kan få komma och hälsa på innan, verkar de trevliga och kunniga känns det nog bättre. :)
Har du letat efter hemsidor? Dagiset jag ska kolla upp har en hemsida med mycket text och bilder och det ger ju (förhoppningsvis..) en ganska bra bild av hur hundarna har det.

Vad har du för hund? Jag bor ett par mil från Jönköping. Iofs väntar jag på att min ena hund ska börja löpa, men hon har inte börjat än.
Men jag vet det finns något hundpensionat inte långt från Jönköping.

Grana som precis lämnat ifrån sig hunden hon varit hundvakt åt i två månader :D

Hoho. Jo, det vore ju idé :rofl:
Tror dock inte han trivs med posten hantering av paket :rofl:

Krisar det sig så kan du pm:a mig. En dag ska jag ju kunna ställa upp :D
Är bara ett men...jag ska på utställning på lördag och tänk om jag går vidare till söndag :bump: Nu tror jag inte det sker, men man ska aldrig säga aldrig :D

Är han snäll mot andra hundar? Jag har ju två, men de är snälla.

Snälla människor finns det överallt :bow: Ska ha det i åtanke om jag itne fixar nåt imorrn. Har lite numemr jag ska ringa till olika hundpensionat.

Han är jättego emd andra hundar. Ser dom som lekkamrater allihopa :rofl:

Jag skulle också behöva hundvakt......Dottern får gå på ett dagis långt bort pga att hennes vanliga har semesterstängt denna vecka.
Det tar mig ca:50 minuter extra att ta mig till detta dagis och det är för långt att gå med Vera hem igen.
jag och maken är borta sex timmar om dagen men i vanliga fall har vi en hundvakt som går ut minst en timme med Vera vid lunch.
Maken tar med henne till jobbet imorgon men resten av veckan vet jag inte hur den ska bli,i värsta fall får jag köra upp henne till ,min syster i Sala i morgonkväll.
Men man vill ju helst ha henne hemma nu när hon är i det skick hon är.....
:smirk:

Kan man vabba pga sjuk hund/nära anhörig.... :D

Som sagt snälla människor finns där man minst annars det! När vi gifte oss så kom vi på att vi hade bjudit alla våra hundvakter... Så det hela sluta med att han fick sitta i hundgården undertiden vi var i kyrkan, men sen tog min mans kompis föräldrar över. De ville vara med i kyrkan för deras äldsta son var min mans bestman och sen åkte de hem och hämta hunden hos oss, hade honom över natten och lämnade honom till min mamma dagen efter... ;) Vi visste att de var hundvana för de har haft hund länge, men hade nyligen fått avliva den pga av ålder och höftleder.

:(
Ringde det pensionatet här hemma i "byn", gott rykte o trevligt folk, dock passade inte tiderna med inlämning o uthämtning.. Förstår att de måste ha rutiner så det var synd att det inte funkade.. Han skulle behöva vara där från lärdagkväll till söndagkväll. O för det första skulle jag inte hinna från MH:t på lördagseftermiddagen i tid, o sen skulle han iså fall få stanna till måndagkväll, då vi inte skulle komma hem i tid för o hämta ut på söndagkvällen :(

Får fortsätta kolla möjligheter.. Usch. Vill ju inte lämna bort min gosegris mer än nödvändigt.. :o

Tack.
Jo, har dom uppskrivna här oxå. Ska bara få tummen ur ändan or inga. Hatar o ringa. Usch.

:(
Ringde det pensionatet här hemma i "byn", gott rykte o trevligt folk, dock passade inte tiderna med inlämning o uthämtning.. Förstår att de måste ha rutiner så det var synd att det inte funkade.. Han skulle behöva vara där från lärdagkväll till söndagkväll. O för det första skulle jag inte hinna från MH:t på lördagseftermiddagen i tid, o sen skulle han iså fall få stanna till måndagkväll, då vi inte skulle komma hem i tid för o hämta ut på söndagkvällen :(

Får fortsätta kolla möjligheter.. Usch. Vill ju inte lämna bort min gosegris mer än nödvändigt.. :o

Jag kom att tänka på det idag. Att de brukar vilja ha bestämda tider med att lämna och hämta.
Iofs brukar hundar tycka det är helt ok att få vara på pensionat. Men jag vet själv att det inte är roligt att man måste åka hem till ett hem utan hund och inte får hämta hunden för tiden inte är rätt.
Mitt erbjudande står fast :) Kan inte tänka mig att jag ska behöva åka iväg igen på söndag.

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka