När man ska börja tävla, att tänka på

Kiwifrukt

Trådstartare
Jag har haft ett tävlingsuppehåll på lite drygt sex år, egentligen ända sen jag slutade rida ponny. Min sista säsong var 2007, och jag misstänker att reglerna för att vara med och tävla har ändrats sen dess, jag har exempelvis aldrig använt mig av tävlingsdatabasen. Nu är tanken att jag ska börja lite smått igen till våren (ja, jag tänkte vara ute i god tid :D), och tänkte höra lite vad som gäller nu.

Jag har grönt kort, som jag tog 2003 eller 2004 någon gång, det måste väl fortfarande gälla? Ska man registrera in det på något sätt i tävlingsdatabasen? Om jag har förstått saken rätt så måste även hästen ha licens nu, även om man bara tävlar på lägre nivåer? När jag tävlade sist (mestadels klubb och lokalt) hade jag juniorlicens, men hästen hade ingenting. Tanken är väl mest Pay&Jumps i hoppningen, men kanske starta lätta dressyrklasser med henne, beroende på hur hon känns utbildningsmässigt. Hästen har aldrig tävlat förr, så hon finns inte registrerad i någon databas. Ja, kort sagt, vad gäller när man ska ut på tävlingsbanorna igen?

Sv: När man ska börja tävla, att tänka på

Grönt Kort har du ju redan, det du behöver göra är att skapa ett konto i TDB och sen mejla ditt disktrikt och be att dom registrerar ditt gröna kort på ditt TDB-konto (skicka med kopia på kortet)

Sen går du in på TDB och lägger upp din häst i systemet, scanna in kopior på passet och bifoga samtidigt. Så att hästen finns där när du sen vill teckna hästlicens

När det sen blir dags att tävla så ser du till att ha tillräckligt med pengar på TDB till både din licens och hästens licens när du beställer det (då går det igenom på en gång)

Sen anmäler du dig till tävlingen, ser även där till att ha tillräckligt med pengar på TDB-kontot (glöm inte räkna med 10 kr/anmälan till förbundet)

Lycka till :)

Liknande trådar

Hästmänniskan Hej! Jag har alltid älskat hästar och djur, och försökt göra mitt bästa för att omge mig av djur och det lantliga. Jag har alltid...
2 3
Svar
52
· Visningar
5 486
Senast: Mabuse
·
Hästvård *Lång tråd* Vad är rimliga symptom på 1400 epg på en 7 månaders gammal unghäst? Väntar på svar på odling för att se om det är lilla...
Svar
9
· Visningar
1 107
Senast: Habina
·
Hästmänniskan Ingen riktigt bra titel, men va sjutton. Suttit å läst lite olika trådar om köpa hästar och annat. Kikade lite spontant på hastnet mest...
Svar
13
· Visningar
3 396
Hästmänniskan Vi har kommit så långt att vi ska börja leta ponny till dottern som blir 11 år i år. Det är första ponnyn och vi tänker oss en C ponny...
2
Svar
24
· Visningar
3 778
Senast: Yrja
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar