När man reser långt med katten...

Piek

Trådstartare
...Och den behöver kissa hur gör man då?

Kanske dagens idiot fråga men jag känner inte för att sitta i en bil som lukar kattkiss i flera timmar :p
 
Sv: När man reser långt med katten...

Katter är bra på att hålla sig.

Man kan ha låda med sig i bilen, rasta med jämna mellanrum och ge katten möjlighet att gå på lådan. Eller så har man en stor bur där det ryms både katt och låda. Man kan ha en mindre reselåda.
 
Sv: När man reser långt med katten...

Jag åkte ungefär 10 timmar med Isola för en månad sedan. Jag hade en resebur som var nog stor att ställa in en liten kattlåda i vilket jag gjorde varje gång vi rastade. Min tanke var att om hon hade velat gå på lådan så hade det varit enklare när bilen dels stod still och dels var tom på folk. Hon valde dock att varken gå på lådan, äta eller dricka under hela resan utan hon väntade med allt tills vi var framme och hon fick ha sin vanliga låda, sina vanliga matskålar osv.

Hade hon använt lådan hade jag tömt hela lådan i närmsta soptunna och sköljt ur den med vatten. Beroende på vad man använder för strö kan man nog hysta ner det i närmsta dike också (jag ville dock inte göra det då jag använder klumpbildande sand).
 

Liknande trådar

Katthälsa Min sambos lilla honkatt blev kastrerad i fredags (nu är det måndag, så 3 dagar har passerat ca). Vi är lite oroliga över hennes mående...
Svar
4
· Visningar
624
Övr. Katt Hej! Jag och min familj har nyligen upptäckt tjusningen med fricamping, vi far runt i ett taktält, men har ännu inte varit iväg längre...
Svar
1
· Visningar
419
Senast: gammalek
·
Övr. Katt Jag ska åka tåg med katten ca 24 timmar, fyra byten totalt. Någon som gjort det tidigare? Hur löser man det med låda? Katten är van vid...
Svar
3
· Visningar
626
Senast: ufot
·
Övr. Katt Hej. jag har en fråga gällande mina 2 katter som helt plötsligt inte kommer överrens. Dom är båda hanar och kastrerade. Den ena hanen är...
Svar
3
· Visningar
556
Senast: Svartkatt
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp