En omöjlig fråga att svara på, jag vet, men jag undrar ändå om någon som kan mer än jag om sådant här vågar sig på en spekulation. Anledningen till att jag frågar är synnerligen självisk: jag har fått ärva en summa pengar i Sverige och vill föra över dem till mitt brittiska sparkonto, men helst vill jag vänta tills jag får ut lite mer än med nuvarande urusla växlingskurs som gör att kring 40% försvinner. Eftersom jag inte har något direkt behov av pengarna just nu så är min plan är att låta det mesta ligga på mitt svenska konto tills valutan förhoppningsvis blir lite starkare igen, men otålig som jag är vill jag gärna ha någon slags uppfattning om när det kan tänkas bli. Jag har försökt läsa på lite och sett tal om "slutet av 2024" men vet inte hur realistiskt det är? Till saken hör att jag förmodligen kommer att vilja använda pengarna till ett husköp framåt våren, är det helt orealistiskt att förvänta sig någon slags förbättring på valutafronten tills dess?
Och ja, jag är fullt medveten om att det här är ett sant lyxproblem och jag klagar verkligen inte, men man kan faktiskt vara både tacksam och lite småfrustrerad samtidigt
Och ja, jag är fullt medveten om att det här är ett sant lyxproblem och jag klagar verkligen inte, men man kan faktiskt vara både tacksam och lite småfrustrerad samtidigt