När jag var liten....

Sv: När jag var liten....

*trodde att kycklingarna på spett i grillskåpet på ica var bebisar!

*trodde att man blev gravid av att gifta sig(många i början av 1970 som fick barn 9 mån efter bröllop)

*trodde att drutten och gena satt i min tv, så jag försökte stoppa in pengar till dem genom tv-högtalarna som satt som små springor på tvn.

*trodde att det kanske skulle växa ut en snopp på mig:eek:

*trodde på allvar att jag skulle gifta mig med min katt.

*skulle absolut adoptera när jag fick reda på hur barn blir till...(har tre biologiska barn)

*ville inte börja jobba, för det verkade så svårt med skatten...Hur skulle jag kunna räkna ut det...

*höll mig ett helt dygn, för jag trodde att jag skulle ramla ut på rälsen om jag kissade när vi åkte tåg till norrland(var fyra år)

mitt ex trodde att tummen skulle bli lysande och vackert röd om han stoppade in den i vägguttaget.
han överlevde. :D

trodde att Stockholm var ett helt annat land.

jag trodde även att jag hade åkt fram och tillbaka till Australien med min farfar på 1 dag :)

*kl*

trodde jag att det satt en liten liten gubbe i min hals/bröstkorg och sorterade all mat jag åt, och att det fanns en magsäck för varje mat, d.v.s. en mjölk-magsäck, en ostmacka-magsäck, en korv-magsäck, etc. :)

Åhhh, Det trodde jag typ med! Fast jag trodde att gubben satt o antecknade vad jag åt och att jag var tvungen att ta lite av varje maträtt som fanns på tallriken på gafflen så hans skulle se exakt vad min portion bestod av och anteckna det :p

Senast ändrad:

...trodde jag att jag egentligen var en pojke men född i fel kropp. Mina bröder var ju pojkar och jag tyckte att jag ju var mer lik dem än flickorna på dagis. Så jag skulle nog också bli pojke snart.

...trodde jag att jag skulle gifta mig med pappa.

Kommer inte på fler knasigheter just nu ;)

Och angående kött... jag kom också på pinsamt sent att det var muskler! Jag minns exakt var och hur jag fick reda på det, men inte hur gammal jag var. Men jag gick åtminstone i mellanstadiet! :o

Tillägg: när jag läste millus minne angående tåg: jag trodde att man hur lätt som helst kunde trilla av tåget när man gick mellan vagnarna, så det tyckte jag var jätteobehagligt!

Senast ändrad:

...trodde jag att bilar gick "som på räls" sålänge man inte var i en korsning. Dvs om vägen svänger så svänger bilen automatiskt, ratten behöver bara användas om man ska svänga av från vägen.
Jag förstod inte alls varför det var så farligt att somna bakom ratten.

Åhhh, Det trodde jag typ med! Fast jag trodde att gubben satt o antecknade vad jag åt och att jag var tvungen att ta lite av varje maträtt som fanns på tallriken på gafflen så hans skulle se exakt vad min portion bestod av och anteckna det :p

haha, det kommer jag ihåg att du berättat innan :)

...trodde jag att om man var flicka när man var liten så blev man man när man var stor och tvärt om.
...lovade jag mamma att jag skulle adoptera en flicka från japan för att dom var så söta. jag kunde aldrig någonsin föreställa mig att själv få barn. (Förlåt mamma haha :angel: )

...trodde jag att det var prästen som bestämde vad barnen skulle heta när dom döptes, så jag var alltid orolig över att den dagen jag fick barn, få en präst med dålig namn-smak :D

(och det där med att kött är muskler insåg jag pinsamt sent :p )

är muskler kött? :eek: HAHAHAHAHAHAHAH jag är nog efter...

Skojar du? :)

kl

När jag var liten trodde jag att om man svalde en kärna så växte det upp ett träd ur halsen på en.

.. att man gav barnen ett namn när man döpte dem. (Jag tyckte ju att jag kunde byta namn som jag ville, eftersom jag är odöpt :idea:)

trodde att Stockholm var ett helt annat land.

jag trodde även att jag hade åkt fram och tillbaka till Australien med min farfar på 1 dag :)

jag trodde också stockholm var ett anant land xD när jag vr där så vågade jag inte prata med ngn och helt plötsligt sa jag -" Vilket språk pratar dem här?"

HAHAHxD

... trodde jag att Gävle var en svordom
... trodde jag att man bara hade ett badkar med saliv i kroppen, därför fick man absolut INTE spotta
... trodde jag att om man satte en 50-öring mot kinden och "sög in den" och gick omkring så ett tag så fick man smilgropar
... trodde jag att bilarna var levande så varje gång pappa/mamma växlade så tog bilen ett nytt andetag
... trodde jag att det fanns enhörningar i skogen så jag var ofta ute på enhörningsjakt
... var jag helt säker på att jag förstod finska, jag kunde sitta lääänge framför tv:n när det var sändningsuppehåll och bara lyssna när de pratade finska
... trodde jag att man våfflade håret i ett vanligt våffeljärn

Jag trodde också Stockholm var ett eget land. När vi träffade mammas kusiner från Stockholm frågade vi genast vilket språk de pratade och från vilket land de kom.

ville jag bli kille när jag blev stor

var mitt drömyrke att vara riddare!

trodde jag att bilar kördes av robotar. Jag visste ju att pappa körde vår bil, men jag förstod aldrig att andra kunde köra.

trodde jag att all musik som spelades i radion spelades av bandet live i radion.

*kl* (delvis)

jag trodde också att alla band stod och spelade live i radion! hade värsta bilden av hur en radiostudio såg ut, med en liten (pytte!) scen i ett hörn där bandet stod och trängdes :D så fick dom avlösa varandra eftersom det var olika bands låtar hela tiden.

något annat jag kom på idag, var att jag trodde att man var tvungen att som tjej klippa håret i en kort frisyr när man blev vuxen/mamma.
detta för att mamma hade längre hår när hon var yngre, men alltid haft kortklippt sålänge jag kan minnas. mina kompisars mammor hade också kort hår. jag minns att bara en av klasskompisarnas mammor på lågstadiet hade långt(!) hår, jag tyckte det var jättekonstigt att hon hade det, fast hon var vuxen och mamma :p

KL

När jag var liten var jag inte riktigt säker på skillnaden mellan muslim och porslin.

Det lät ju ungefär likadant.

Liknande trådar

Hästhantering Jag har lite problem med min shetlandsponny. Han är sex år gammal, har varit hos mig ett drygt halvår, och har innan dess enbart varit...
Svar
17
· Visningar
2 455
Senast: ameo
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama