När jag var liten....

Cilla

Trådstartare
... trodde jag att bäbisar köptes i charken på ICA.
... ville jag bli pappa eler knutgubbe när jag blev stor.
... trodde jag att tarmarna låg i skinkorna och var jätterädd att ramla å rumpan och att tarmarna då skulle gå sönder.
... sa jag att jag hade en shettis hos min pappa, för att mina klasskamrater skulle tycka om mig. efter 2 veckor insåg jag att lögnen inte funka och löste det hela väldigt smidigt med en ny lögn. ponnyn råkade trilla ner i älven och drunkna.

Vad trodde ni när ni var små?

Sv: När jag var liten....

... trodde jag att Danmark tillhörde Sverige och lurade i mina dagisfröknar att jag var från därifrån. Mina föräldrar stod som två frågetecken när mina fröknar sa med en beundran i rösten att "Er dotter måste ju vara en riktig språkbegåvning som lärt sig så bra svenska på så kort tid!".

...trodde jag att man åt ett frö som man köpte i en speciell affär i stan, och så blev det en bebis.
... att när den där bebisen skulle ut öppnade den en lucka på magen och klättrade ut själv.
...att det bodde en läskig gubbe i brohålet hos mormor som åt små barn (ilurade av pappa för att vi inte skulle gå dit själva)
.. att tången var samma gubbes hår och skägg.
... att en av våra höns som dog hade flyttat till sin mamma på grannön (trodde jag seriöst på i flera år).

... trodde jag att det bodde en krokodil i källaren hos farmor. (ilurad av pappa för att jag inte skulle gå dit ner och dricka upp alla sötdricka.)

Jag trodde att Å-gubben fanns på riktigt och sprang alltid över å-bron när jag skulle gå till mina kompisar på andra sidan. Detta blev jag i lurad av mina föräldrar så jag inte skulle gå till ån själv. Kommer ihåg hur jag grät när min äldre bror plumsade när han stod på kanten och fiskade. Jag trodde å-gubben skulle komma och ta han :cry:

Det fanns en hund som hette Tello när jag var liten. Min föräldrar sade att han sprungit till skogs när de avlivade honom. Trodde på det i många år, tills jag som mycket äldre undrade om han aldrig dök upp igen!

...jag trodde stenhårt på att Sverige låg i Västerås.
Sedan så har jag säkert trott en massa annat också.

....trodde jag att alla i Danmark hade rött hår (de hade ju röd korv).
....trodde jag att alla familjer som åt chips istället för popcorn på fredagarna var dåliga familjer där föräldrarna inte brydde sig om barnen.
....trodde jag att det växte klubbor i rabatten kring mormor och morfars sommarhus (ilurad av morföräldrarna som alltid berättade att de nyss hade kört bort en hel skottkärra med klubbor och slängt så det var synd att vi inte kom tidigare. Nu fanns det bara en till oss var kvar.)

...undrade jag var köttet på kroppen satt. Tills jag till slut förstod att det var musklerna som var köttet.

...trodde jag att pappa stoppade in sin snopp i mammas urinrör och bebisen sen kom ut i vaginan. "Pappa stoppade in sin kiss i mammas kiss", brukade jag svara på frågan om hur barn blev till.

...trodde jag att när man blev 20 år så var man inte längre rädd för varken sprutor eller getingar för då var man vuxen.:cool:

...undrade jag var köttet på kroppen satt. Tills jag till slut förstod att det var musklerna som var köttet.

Jag med! Känns som om det var rätt sent jag gjorde den slutsatsen också men jag minns inte exakt när det var... :o

...trodde jag att det var prästen som bestämde vad barnen skulle heta när dom döptes, så jag var alltid orolig över att den dagen jag fick barn, få en präst med dålig namn-smak :D

(och det där med att kött är muskler insåg jag pinsamt sent :p )

...trodde jag att trafikljus styrdes av en person som satt någonstans och kollade på videoskärmar. Så ibland när det tog lång tid innan det slog om till grönt trodde jag att personen somnat eller gått på toa.

Så ibland när det tog lång tid innan det slog om till grönt trodde jag att personen somnat eller gått på toa.

hur gulligt är inte det då? :love:

om vi mötte många bilar på vägen trodde jag att de kanske flydde från nått som vi inte visste om och var å väg rakt mot. sm en stor dinosaurie eller monster....

*kl*

trodde jag att det satt en liten liten gubbe i min hals/bröstkorg och sorterade all mat jag åt, och att det fanns en magsäck för varje mat, d.v.s. en mjölk-magsäck, en ostmacka-magsäck, en korv-magsäck, etc. :)

Jag med! Känns som om det var rätt sent jag gjorde den slutsatsen också men jag minns inte exakt när det var... :o

Jag gick nog i skola iallafall. Minns att jag tittade på en anatomiplansch av människokroppens muskler och då insåg att det var just musklerna vi åt.

Alltså, det roliga i kråksången är att min pappa är jägare och slaktade mycket åt bönder när jag var liten så jag var van vid döa djur som hängde i garaget. För vissa tar det lång tid att fatta.:cool: Men sen är jag ju rätt blond med.

....trodde jag att kisset kom från tunntarmen och bajset från tjocktarmen.
....trodde jag att jag hade ett extra hål "där bak" (i verkligheten var det en liten grop nedanför svanskotan).
...trodde jag på fullaste allvar att jag kunde flyga nerför trappan :crazy:. Tur jag aldrig provad i verkligheten utan bara i drömmar ;)

...trodde jag att jag var utlänning eftersom mina föräldrar berättat att jag är född i Norrland...

:

Får man berätta om andra barn än en själv?

I så fall:

Jag upplyste, i bästa välmening naturligtvis, om vad muskler var, och gjorde en jämförelse med djur under en lektion om människokroppen. "Muskler är de delarna man äter", sa jag och barnen blev matvägrare under en ganska lång period...

Ett annat tillfälle:

Lunch i år 3:
- Vet du vad, X säger att det är BLOD i blodpudding!!!!!!! (Stort garv).
- Ja? Vad trodde du att BLODpudding var gjort av? frågar jag.
- ????????? Nähä?
- Jo, det är väl klart?
- ??????????????

Jag vet inte om hon tror på mig än, de går nu i sexan...

Liknande trådar

Hästhantering Jag har lite problem med min shetlandsponny. Han är sex år gammal, har varit hos mig ett drygt halvår, och har innan dess enbart varit...
Svar
17
· Visningar
2 455
Senast: ameo
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama