När det som inte får hända, händer...

M

Mariika

...Det kunde ha slutat riktigt illa för Kenzo i lördags. Satt i vardagsrummet och hörde hur de rasslade till i köket, gick ut och såg Kenzo stående mitt på köksgolvet med dörrarna under slasken öppna. PANIK!
Bor i ett äldre hus = råttor = råttgift! :eek:

Vi är alla här hemma noga med att stänga dörrarna och råttgiftet står lååångt in, men på något sett så hade han lyckats öppna dörrarna, flyttat sophinken, vattenkannan och diskmedlet, och som han trodde, fått sig ett riktigt skorvmål :smirk:

Blev att kasta sig iväg till veterinären, det blev kräkmedel i sprutform och där stod han sen och spydde upp allt han fått i sig under hela dagen.

...Tack och lov så upptäktes hans lilla hyss snabbt, men hur dum får man bli att ha råttgift i samma hus som en hund?! :o.

...Och nu medicineras han i fem dagar och under den tiden gäller korta, lugna promenader i strikt koppeltvång. Hur lätt är det med en halv siberian husky? :crazy:. Jag undrar om Kenzo eller jag kommer vara mest lättad när fredagen kommer :smirk:

Sv: När det som inte får hända, händer...

Oj...!
Jag tycker inte dte är dumt att ha råttgift i samma hus som en hund (eller ett litet barn), men man får anpassa utplaceringen efter husets invånare. Det är lätt ordnat att sätta en extra hasp eller ett snöre på köksskåpen för att förhindra att olyckor händer.

Tror nog du är mest lättad. Råttgift är en förbannelse för våra husdjur. Lägg råttgiftet i en liten bur, finns att köpa, hör med Anticimex, så inte hundar och katter kommer åt det. Hade en liten hund en gång som fick i sig slarvigt utlagt gift och stendog. Har man möss och råttor, så måste man ju lägga ut gift.

Eller en terrier :idea:
Eller en schäfer :angel: min ena dödar möss på löpande band, lite äckligt faktiskt men väldigt praktiskt. Hon äter dem inte, bara dödar dem. En mördarhund månne? :o

TS:
Skönt att det hela upptäcktes med en gång så att han fick behandling. En vecka går snabbt så snart är det vanlig motion igen.

Eller en schäfer :angel: min ena dödar möss på löpande band, lite äckligt faktiskt men väldigt praktiskt. Hon äter dem inte, bara dödar dem. En mördarhund månne? :o

Den uppgiften har Kenzo redan tagit på sig, dagen efter började det rassla till igen, syrran som var hemma rusade ut, öppnade dörren till soptunnan och vips så springer en mus ut, Kenzo fångade och syrran dödade :crazy:

I morgon är det FREDAG!!! :banana:

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka