Min älskade älskade katt började plötsligt kräkas och få minskad aptit för två veckor sen. Efter jagande av veterinärer lyckades vi få en akuttid, där de inte hittade något annat än något förhöjda vita blodkroppar. Remiss till det större djursjukhuset. Remissen glömdes dock bort och ingen tid hann bokas innan helgen. Hon åt så dåligt så i söndags blev det en ny akuttid och hon blev inbokad på ul på måndagen. Ul visade förtjockning på tunntarmen och lymfkörtlarna såg inte helt normala ut. Veterinären rekommenderade biopsi och uttryckte att om man inte ville lägga pengar på det kunde man prova med kortison då det inre gick att säga om det var något elakartat eller en inflammation. Beslutet att göra en biopsi kändes där och då enkelt. Katten var fortfarande pigg och mådde förhållandevis bra.
Biopsi gjordes i onsdags och tarmen var kraftigt förtjockad men veterinären trodde hon skulle få komma hem igår. Igår morse hade hon dock lite feber och fick stanna ett dygn till. Idag på förmiddagen ringde de och berättade att hon hade vätska i buken och att de ville göra en ny operation. På eftermiddagen ringde de och berättade att tarmen läckte från biopsihålet. Valet blev att låta henne somna in eller operera bort en del av tarmen med dålig prognos för läkning.
Min älskade katt som varit med mig i hela mitt vuxna liv fick somna in på operationsbordet kl 15.45. Det gör så ont, jag kan inte sluta gråta. Tankarna spinner. Tänk om det var en inflammation och att kortisonbehandlingen skulle ha hjälpt?! Så mycket skuldkänslor och saknad. Vad har jag gjort?
Biopsi gjordes i onsdags och tarmen var kraftigt förtjockad men veterinären trodde hon skulle få komma hem igår. Igår morse hade hon dock lite feber och fick stanna ett dygn till. Idag på förmiddagen ringde de och berättade att hon hade vätska i buken och att de ville göra en ny operation. På eftermiddagen ringde de och berättade att tarmen läckte från biopsihålet. Valet blev att låta henne somna in eller operera bort en del av tarmen med dålig prognos för läkning.
Min älskade katt som varit med mig i hela mitt vuxna liv fick somna in på operationsbordet kl 15.45. Det gör så ont, jag kan inte sluta gråta. Tankarna spinner. Tänk om det var en inflammation och att kortisonbehandlingen skulle ha hjälpt?! Så mycket skuldkänslor och saknad. Vad har jag gjort?