NÄR clerrounder för 2002:or?

F

*fia*

Hejsan. Har en angaloarab tös som jag hade på test i 8 månader innan jag köpte henne. Började rida henne i sep förra året. Hon är född tidigt i april.

Är en välidigt lättlärd häst så jag har gått lungt fram.

Har vart på 2 hoppträningar å en löshoppning för instruktör innan jag bestämmde mig om ja skulle köpa henne som jag gjorde nu i aug.

Jag är den första som satt på henne så allt e bara så skoj, jag varierar träningen mycket å i sommras stog hon 1 mån.

Hon promeneras med, har dratt pulka å lite vagn, vart handhäst, löslongerat osv mycket lek.

Vi har ingen manege så hon går mest skog å paddock 1 ggr/vecka när de e bra underlag.

Skuttat över stockar i skogen å några hinder innan hon stog 2veckor i höstas.

Hon går 3-4 dagar i veckan å e alltid pigg å glad. väldigt sprallig å full av liv å väldigt nyfiken. (ibalnd mindre)

Nu har jag tänkt att ställa av henne i 1 mån i april och en månad i slutet av sep då clerrounderna e slut.

Lokala klubben har clerrounder som vi nu får vara me på så jag tänkte hoppa två stycken i feb å sen trappa ner på träningen, dom säger ju att man skall sluta när de går som bäst?

E de dumt?? att hoppa henne? men dom som ja pratat me instruktörer osv tyckte jag skulle göra det, bra erfarenhet för henne, å sen ska hon ju va me på 4 års utställning me ju?? va tycker ni?

Sv: NÄR clerrounder för 2002:or?

jag tycker det låter kul.....ska själv börja tävla lite till våren/ sommaren och min d- ponnyär osså född 02.....
lycka till!!!:bump:

Min 02 (född i mars) va på träningstävling i dec och hoppade 60 cm. han hade då hopptränat 2 gånger och blivit löshoppad under hela förra året.

Det viktigaste tycker jag är att hon är positivt inställd hela tiden och att inte höjden spelar någon roll, alltså att ni likaväl kan hoppa under en meter hela sommaren bara hon tycker det är kul :)

oj då, fick ni hoppa i dec? de får inte vi på klubbarna här, måste gått efter nyår sa dom.

jag har ju hopptränat två gånger å då höjde dom te 80 cm å de tog hon utan en suck.

har inte tänkt gå över metern kanske 80cm max vill inte gå för snabbt fram för hästen kan verkligen hoppa, har de i blodet.

jag e la inte värdens bästa hoppryttare heller men jag har vart på typ 7 clerrounder me min storhoppande travhäst å hoppat 90cm i dressyrsadel, men han hoppar ju inte me så mycket rygg som hon.

hur högt har era 2002 löshoppat då?

Liknande trådar

D
Ekonomi & Juridik Hej Jag är ny på detta forum och heter MArtine kallas Tine kort & gött. Har tidigare i mitt liv tränat/tävlat med olika typer av...
Svar
10
· Visningar
1 348
Senast: Cizma
·
J
Hästmänniskan Har fått höra att jag är en hästhandlare, vad anser ni? Har totalt sålt 2föl och 5 stora hästar inom loppet av 6år! Jag bor mitt ute...
Svar
13
· Visningar
1 875
Senast: Mettis
·
F
Övr. Hund har haft min tik i 4 år nu, aldrig vart några problem, blev rumsren ganska sent men de beror på att hon råka illa ut innan mej, är en...
Svar
6
· Visningar
1 222
Senast: hasselby
·
E
Hästmänniskan Detta kommer bli ett lååångt inlägg... jag måste få skriva av mig.. kanske finns det någon som kan känna igen sig lite. Även om jag ännu...
2
Svar
24
· Visningar
3 591
Senast: ellan84
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar