Otherside
Trådstartare
Lite kort: dottern köpte en års-"prenumeration" från Adobe, då hon skulle gå en onlinekurs i digital kommunikation och behövde programmet. Av misstag köpte hon Team-versionen och betalar drygt 350:- i månaden under ett år.
Nu vill hon avsluta det hela (det var ett helt tokigt felköp från början) men där finns INGEN "knapp" eller kontakt eller liknande för att avsluta det hela när året gått ut. Sedan fortsätter det hela automatiskt med ett nytt år. Det nya året inleds den 3 april och innan dess måste hon ha avslutat avtalet men det finns ingenstans något om hur hon ska göra.
Vi har googlat och det tycks vara ett problem för många när man köpt program från Adobe, att det är stört när omöjligt att avsluta tjänsten sedan man väl köpt den. Månadskostnaden dras nu automatiskt från hennes kontokort. Vi funderar på att klippa kortet och beställa ett nytt innan den 3 april och på så sätt stoppa transaktionerna. Om det inte finns något annat sätt. Vad kan hända då?
Nån här som lyckats avsluta ett köp från Adobe sedan året gått ut, utan att ett nytt år automatiskt påbörjas?
Skitbeteende från ett jätteföretag.....
Nu vill hon avsluta det hela (det var ett helt tokigt felköp från början) men där finns INGEN "knapp" eller kontakt eller liknande för att avsluta det hela när året gått ut. Sedan fortsätter det hela automatiskt med ett nytt år. Det nya året inleds den 3 april och innan dess måste hon ha avslutat avtalet men det finns ingenstans något om hur hon ska göra.
Vi har googlat och det tycks vara ett problem för många när man köpt program från Adobe, att det är stört när omöjligt att avsluta tjänsten sedan man väl köpt den. Månadskostnaden dras nu automatiskt från hennes kontokort. Vi funderar på att klippa kortet och beställa ett nytt innan den 3 april och på så sätt stoppa transaktionerna. Om det inte finns något annat sätt. Vad kan hända då?
Nån här som lyckats avsluta ett köp från Adobe sedan året gått ut, utan att ett nytt år automatiskt påbörjas?
Skitbeteende från ett jätteföretag.....