nån som kan hjälpa mig???

I

indigo95

Jag har alltid varit en inbiten hopppryttare men har nu blivit lite nyfiken på AR.. Men skulle nån kunna berätta för mig lite enkelt vad som är skilnaden mellen klassisk dressyr och AR... blandning av dressyr och westwrn ?? eller... vad vet jag:confused:.. men som sagt är intresserad av att veta mer pga att min häst inte längre borde hoppa. men känner en som är väldigt insatt i AR och är en respekterad tränare men hon och jag har lite olika hästsyn ex innan man rider anser jag att hästen ska värmas upp. men denna tränaren gör inte de hon plockar dom direkt från stallet och ut på baban och tränar med en gång .. är detta typiskt AR ryttare. hon påstår att hoppryttare och dressyrryttare daltar för mycket hästarna behöver inte värmas upp på de sättet ??????? detta gör mig förbryllad....
Så snälla hjälp mig att förstå akademisk ridkonst tycker att själva träningen verkar toppen :love:

Hoppas att ni förstår mina frågor och de är inte meningen att kritisera nått jag vill bara veta så jag förstår... jag är absulu inget proffs bara nyfiken:D

Sv: nån som kan hjälpa mig???

Börja med att läsa den nålade faq:en här på klassisk dressyr. Söker du får du upp mängder med trådar med beskrivningar och skillnader på/mellan AR och andra stilar.
Pm:ar dig om några sidor där du kan läsa mer!

Liknande trådar

Gnägg Vet absolut inte under vilken rubrik jag ska lägga denna tråd, har försökt läsa på men det var inte helt lätt, hoppas att det funkar så...
Svar
19
· Visningar
1 979
Senast: hoppeloppe
·
Ridning Hej, Har alltid varit en hoppryttare och älskat allt vad har med hoppning att göra. Skaffade min nuvarande häst för ca 11 år sedan för...
Svar
3
· Visningar
1 308
Senast: Minimys86
·
Dressyr Hej! Jag har några frågor till er Dressyrryttare och dressyrvetare därute! Jag har alltid varit hoppryttare av den enkla anledningen...
Svar
2
· Visningar
947
Senast: Pancakes
·
Ridning tar allt från början så kortfattat jag kan... fick en egen häst i juni för 3 år sedan(2007) då var han både ohanterad och oinriden, så...
2
Svar
33
· Visningar
3 809
Senast: laeikinois
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Valp 2024
  • Kattraser bomba mig med info