Nån i Östergötland som kör?

Mumin_79

Trådstartare
Som kan/ vill hjälpa mig köra in min 2, 5 åring för avtalad summa pengar/ per gång eller liknande. Han är 151 i mankhöjd och mycket mogen kroppsligt sett.
Han är stencool och inte rädd för något, helt baktrygg och van vid linor sele och blivit tömkörd en del.
Armesele samt släpor har jag och rockard ska köpas in så fort jag har kommit igång något.
En gång i veckan tänkte jag och vi står i Norrköping , närheten av lövstad slott (e4 på väg mot Linköping)

Han är dock dominant och stark mentalt men fungerar bara man ser till att vinna över honom. :smirk:

Mvh Jaana

Sv: Nån i Östergötland som kör?

Fråga Driveout.se de håller till i östergötland tror jag, även tidaholm mm. De vet kanske folk :)

/j

Åkerbo har ju mycket körning. Tror att de har inkörningskurser och sånt ibland. Ring och kolla med deras köransvariga. Kan PM:a telefonnr om du vill.

hej jag bor i finspång har kört in min egna häst nyligen(från att inte kunna tömmkörning till bli körd), har hjälpt till att köra in andra hästar + kan rätt mkt teoretiskt.

om du vill ha hjälp med att hålla vagn/tips/kunskap bla kan jag ev hjälpa till pm:a om du är intresserad. Annars kan jag hjälpa dig lite över internet om du vill.

men vill du ha ett proffs som jobbar med detta så läs de andras svar.

Jah har gärna kontakt med dig med, jätteroligt att ha kontak med någon körintresserad i närheten.
Är nybis själv och har en annars väluppfostrad men envis helt orädd mentalt superstark senkastrerad valack som jag behöver proffs hjälp med känns det som.
Allt annat går super i hantering och träning men just körningen går åt skogen pga av mattes oerfarenhet och så fort jag visar mintsa osäkerhet i något är han snabb att ta över rollen som ledare.
Tror han kommer bli en kanonbra körhäst eftersom han är så himla orädd och har så otroligt mycket förtroende för människan. :banana:
Ska bara lösa hans matteproblem :smirk: så går någ körningen kalas bra sen :love:

Redan varit i kontakt med åkebro och dom har enbart lektioner för redan inkörda och inga nya kurser eller liknande inplanerat det närmsta året :( Men tack för tipset

Har tänkt på pinge men har hört att han har ganska mycket att göra . Inte konstigt kanske med tanke på att han är populär som både körlärare, hovslagare och för sin avel. :d

Mumin_79 skrev:
Har tänkt på pinge men har hört att han har ganska mycket att göra . Inte konstigt kanske med tanke på att han är populär som både körlärare, hovslagare och för sin avel. :d

Om du funderat på Pinge, (:bow: ) så kontakta någon annan i brukshästklubben kanske?
Bara en idé, dom har ju kurser å så, och är himla bra att ha med å göra. För det mesta :angel:

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka