Kul att Hip Hop finns där! Det är roligt när uppfödare lagt ned tid på att genom associationer komma på namnen. Det blir en kommunikation mellan uppfödare också.Jag kan egentligen ingen tyska, men jag gillar Glockenklang, det är poetiskt (och det förstår jag). Hans möderne har namn med Glocken i flera generationer. Han var en son till Humboldt och farmor hette Bergamotte, vilket jag tycker är väldigt vackert.
Sen gillar jag fyndiga namn, Flyinge verkar ha haft någon med sinne för finurligheter som namngav hingstarna. De som kom från Zaida-stammen (1) där stona börjar på Z fick namn med Z i. Herzog, Mozart och Ozon var tre helbröder. Mozarts son fick heta Tizian. Flyingehingsten född 1973 som kom ur ett möderne där man hade dansnamn fick heta Jazz. Hip Hop kommer från samma möderne.
Nu ångrar jag nästan att jag inte valde ett namn från Brasilien trots allt. Det hade varit en fin flirt med morfar.
Men Queimados lät för mycket som en pizza, tyckte jag!
Sedan finns en del fallgropar. Jag fick förslag om tex Quick Feet, men då förs associationer till Quick Star och den finns inte i stammen. Likaså med alla förslag innehållande Quite, då måste nästan Quite Easy bara med.
Jag tror jag höll på med mina listor till absolut sista inskickningsdag i augusti.