Namnförslag till collietik! :)

A

AuntArctica

I söndags var vi och tittade ut en uuuursöt liten collietik :D Får hem underverket om drygt två veckor. Hon är döpt till Julie Amor så jag tycker egentligen hon borde få heta Jullan. Men det går övrigt familjemedlemmar inte med på :) Andra förslag på listan är Shiva, Sheila, Naala och Smilla. Bild på den lilla finns att se på http://web.telia.com/~u47211098/ under valplådan. Tik 2 tror jag det står under bilden på henne :) Kom med namnförslag! Gärna något med S i.

Sv: Namnförslag till collietik! :)

Som urtråkig uppfödare skule jag helt klart ha kallat hunden Julie, det är verkligen ett namn som jag tycker passar på en collie. Kanske skulle det franska uttalet (som i pjäsen Fröken Julie) passa då hon har två franska namn, men annars tycker jag att det svenska uttalet också är fint. Fast som gammal collie ägare ska jag kanske inte yra så mycket om passande, vackra namn till den rasen. Min kille hette Incas i stamtavlan, men jag kallade honom för Pinken :o Det hade dock uppenbarliga orsaker - han kunde inte gå mer än 10m utan att lyfta på benet ;) Det var en ljuvlig hund, även om man fick ta fart ut genom ytterdörren och springa ut från innergården för att slippa en massa pink där. :D Vilka härliga minnen den hunden väcker :love:

Själv försöker jag ge valparna namn som ska funka i vardagen, och det blir helt klart enklare att skilja bebisarna åt (för mig) om de behåller ursprungsnamnet i någon mån. Det blir lätt en massa Molly, Wilma, Charlie etc. annars, fast det är ju inte ditt eller andra valpköpares problem :D Tacksamt är om man försöker ta något mindre vanligt namn iallafall.

Mvh,
Duvan

:D
Smilla var vad jag tänkte på innan jag öppnade tråden!

Ruskigt söt var valparna iaf :love:

Jag känner för Sara, men det är ju dock desvärre ett vanligt namn.

Annars gillar jag julie bra.

min kompis hade en sobeltik som hette saffran. men annars är julie fint det med.

saffran, det gillade jag

Sara kan hon INTE heta för det heter nämligen jag :D Skulle bli smått förvirrande när nån lockar på antingen hunden eller mig. ;)

Jag tycker inte heller det är nåt fel på Julie eller Jullan. Annars får vi helt enkelt döpa även den här hunden till Lassie :D

Ja, visst är de urgulliga? :love: Jag tycker Smilla är hur fint som helst. Dock fick jag reda på att mammas jobbarkompis hund heter Smilla. Och man vill ju inte härmas ;)

Det var lite ovanliga förslag. Tack, ska lägga till dem på listan :bump:

Saffran är ju onekligen ett passande namn till en sobel, det har du rätt i. Även det ska läggas till på förslagslistan! :)

Hm får bild på att killen försöker locka upp hunden i sänge men du kommer upp i stället ;)

Isobel är fint tycker jag! Eller Isabell (Isa eller Bella).

Liknande trådar

Övr. Hund Jag har utlovat en uppdatering om min hund, så här kommer den. Första gången jag såg henne var när jag bodde på en internatskola och...
2
Svar
21
· Visningar
1 992
Senast: Milosari
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar