Något för oss?

G

Gersimi

Hej på er! Jag har en äldre häst med problem med sk ringkota på ena frambenet. Eftersom det lätt blir inflammerat där är det osäkert om han alls kommer att kunna belastas med motion i form av ridning/körning/longering i framtiden. Han tycker dock att det är lite trist att inte vara igång på något sätt så jag har funderat på alternativa sätt att träna honom så att han kan få jobba lite, om inte så mycket med kroppen så kanske med huvudet. Kan NH-övningar vara något för oss? Någon som har tips på länkar eller böcker som tar upp lämpliga övningar på ett bra sätt för en "nybörjare"? (Har dock haft häst i över 20 år) Tack på förhand och med en önskan om ett gott nytt år för oss alla. /G

Sv: Något för oss?

tycker du kanske borde hyra lite böcker eller gå en kurs i NH.
jag tycker det var jättebra när min häst stod pga "benskada".
Man kan bygga upp en liten hinderbana eller lära hästen gå över/under en presening(vet inte riktigt hur det stavs). gå över en sån här lastpall mm.
Det finns massor man kan göra!:)

Liknande trådar

Skola & Jobb Varning för långt inlägg... Jag är en så kallat "ung vuxen", som dock känner mig som en 16-åring... Då menar jag inte bara mitt omogna...
2
Svar
21
· Visningar
2 303
Senast: prallan
·
Träning Hej! Jag vet kanske inte hur jag ska formulera mig för att detta ska låta vettigt. Vi tar det från början. Jag började rida ett...
Svar
13
· Visningar
2 926
Senast: pulkaskurk
·
Trav Har fått tagit över ett kallblod, hästen har kapacitet och en trevlig exteriör. Har dock blivit åtgärdad i sina framknän en gång för...
Svar
6
· Visningar
1 636
Senast: Zuzzi
·
Hästmänniskan Min sambo är (har blivit) hästintresserad sen han träffade mig,han har varit med ut och ridit flera gånger,och han hanterar hästar på...
2
Svar
33
· Visningar
4 062
Senast: bellabus
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar