Något att lägga ner tid på?

Jag kan hålla med dig, det är bättre att slakta än att hästen ska bli vanskött. Men det är jättesorgligt när unga friska hästar skickas till slakt, personligen skulle jag inte kunna göra det. Jag har sett många exempel på skruttiga gamla travare som fått kanonbra hem med massor av omvårdnad och kärlek, precis som det ska vara! Så jag vet att det går... Travaren ifråga verkar ju inte direkt vara varken gammal eller skruttig så jag tycker att det borde finnas hopp om att hitta en bra framtid för henne!

Det hoppas jag oxå. Tyvärr så verkar det finnas fler fd. travare än bra hem.

Det är som sagt var flera som är super intresserade tills de får veta att det är en travare. Att folk kan vara så ytliga. Det retar mig till vansinne. Då ringer dom och man berättar om hästen, de tycker det är kanon till de priset dessutom. Men sen helt plötsligt när ordet vbl kommer med är det så många ndra hästar som låtit bra och allt va det är. Blir så himla less. Synd att jag inte har den möjligheten att träna längre, annars skulle jag visa alla på tävlingsbanorna. ;)

För hästens del är det nog bättre att du skickar på slakt. Tror det är svårt att få ut 20000kr för en fd travare, hur utbildad den är, såvida inte det handlar om distans eller western.

Antingen får du sälja för ganska mycket lägre pris och vara extremt noga med köparen, eller så slaktar du. Eller så får du låta ganska mycket grejor ingå, tex hennes sadel, träns, täcken etc. Sånt har ju också ett värde.

Nu är det så att det redan ingår två utprovade nya (en är 1½år och den andra nån månad) sadlar, vi snackar säkert 20täcken 8träns hinkvis med skydd och benlindor,sele och körgrejor. Ja listan kan göras lång. Bara grejorna har ju ett värde på säkert 20-25tusen.

Liknande trådar

Skola & Jobb Någon som är mer insatt än vad jag är nu för tiden? Om det är ok för PA att jobba dygn, och om det får fortsätta vara ok? Jag har i...
2
Svar
28
· Visningar
2 669
Hästhantering Hej alla, långt inlägg och jag ber om ursäkt men har mycket att skriva. Jag har redan ett konto här på buke, men då detta känns alltför...
2
Svar
20
· Visningar
2 074
Hästmänniskan Jag behöver hjälp! Det är en lång text men om någon orkar läsa och ge mig lite stöttning så skulle det uppskattas enormt! För er...
2
Svar
28
· Visningar
3 070
Senast: Lavinia
·
Övr. Hund Hej! Jag ber om ursäkt för en låång text. Jag är förtvivlad över situationen med min 7 månader gamla valp, jag känner mig så jävla...
2 3
Svar
42
· Visningar
4 957
Senast: fixi
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Uppdateringstråd 30
  • Ta bort tandsten med ultraljud