Något är fel, men vad???

M

maisan

Min 5 åriga hund har helt plötsligt börjat bajsa inomhus. Det började nån vecka sen o det verkar som om han inte själv märker att det kommer. Han har tex stått o ätit sin mat samtidigt, eller legat i sängen (i sin säng) o ibland har han nog varit på väg mot dörren medans det ramlat ut bajskorvar samtidigt.
Jag ska tillägga att jag är ut med han säkerligen 7-8 ggr/dag för att undvika detta. Nu har han bajsat ute två dagar, men det kanske bara är tillfällighet att han råkas bli nödig just då. Har oxå provat att gå ut o gå med han lååååååångpromenader men han har ändå inte bajsat ute men ibland bara några minuter efter att vi kommit in istället. Jag ska försöka få tag på en duktig veterinär men har ni hört nåt liknande nån gång?
 
Sv: Något är fel, men vad???

Är han lös i magen eller?

Han kanske har fel på (bajs)tarmen?
Har det hänt något med "konstigt" bajsandet innan det här problemet uppstod att han började bajsa inne?
 
Sv: Något är fel, men vad???

Nej han är absolut inte lös utan bajsar ut helt vanliga bajskorvar. Det enda som jag tänkt på innan det här började var att han verkade ha svårt att stå i bajs-ställningen så när han bajsade så började han alltid att gå samtidigt vilket han inte gjort förut, o det började väl nån månad sen. Vad är det som styr ringmuskeln i ändtarmen? Är det nån nerv (er)?? Tänker om det är nå nervkläm eller nåt. Han föll ganska illa nån månad sen när han sprang lös ute o råkade på en isfläck fast då visade han inget särskillt utan klev upp o sprang i hundranittio lika fort igen (han väger ju 90kg).
 
Sv: Något är fel, men vad???

Jag skulle nog oxå åka in till veterinär. Det är inte normalt att hundar som är rumsrena och i den åldern helt plötsligt börjar bajsa på dig.. Stackars er.. Hoppas att allt löser sig så att säga.. Det kan ju varken vara roligt för både dig och hunden
 
Sv: Något är fel, men vad???

Som svar åt alla, så har vi nu varit in till veterinären o dom har kollat upp hans rygg med vanlig röngten o ser där att nästsista ryggkotan innan svanskotorna börjar är nertryckt så förmodligen har han nervpåverkan (nerverna blir inklämda) som gör att han inte känner när bajset kommer. Han har oxå lite reflexbortfall på vä bak.
Ska nu äta smärtstillande o antiinflammatoriskt i två veckor sen får vi se hur läget ser ut. Tyvärr opereras sånt bara i Strömsholm enl min vet, o det är ju i andra änden av Sverige, o dessutom trodde hon att det ändå inte skulle funka med en sån stor hund o rehabiliteringen efteråt :cry:
Jag ska iaf ringa dit o fråga vad dom tror men det ser ju inte alltför hoppfullt ut just nu.
 
Sv: Något är fel, men vad???

Usch vad jobbigt. Hade det kommit i samband med att han ramlade? Eller det kanske inte vet kunde säga? Hoppas det löser sig så tt vovven blir bättre!
 
Sv: Något är fel, men vad???

Ja.. Hoppas verkligen att det löser sig med hunden.
Det är aldrig kul när ens vän blir sjuk
 

Liknande trådar

Övr. Hund Har en 18 månaders okastrerad hanhund. Fullt frisk och kry, älskar lek och bus (och dofta efter tikar), en fullt normal unghund helt...
Svar
14
· Visningar
1 510
Senast: iNTOHiMO
·
Hundhälsa Ska försöka fatta mig kort. Har en 9 årig okastrerad Chihuahua tik. Hon har varit frisk förutom några småsaker under årens lopp. I...
Svar
0
· Visningar
468
Senast: cassina
·
Hundhälsa Min 10-åriga tik (snart 11) har kissat oftare än vanligt de senaste dagarna, och nu imorse såg jag ljusgula flytningar från vulva (inte...
Svar
8
· Visningar
933
Hundhälsa Hej där, Jag har en shiba som är okastrerad på nästan så exakt 2 år, han har betett sig väldigt konstigt de senaste 2 veckorna. Vi...
Svar
0
· Visningar
751
Senast: ryujaneiro
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp