Någon som

Novelette

Trådstartare
har en brun Zaldi Classic?

Såg en på annons här på Buke och blev helt förälskad!:love:
Färgen var bara helt underbart och sadeln var riktigt snyggt skuren tycker jag.
Men tjejen som annonserar den bor lååångt från mig.
Vad för sorts hästar passar den tro. Jag förstår ju att det inte går att säga något konkret över internet men är det något att öht ens prova tro?
Såhär ser hästen ut:
11911331.jpg

Tänkte ta med kameran till stallet idag. Vad ska man ta för bilder för att det ska underlätta lite? Bilden är från 1 juli men i förrgår upptäckte jag att hon kändes annorlunda och vid mätning igår var bakdelen 1-1,5cm högre(4 åring). Så hon ser lite annorlunda ut nu.

Sv: Någon som

Kolla på min hemsida så ser du hur du ska ta bilderna..
Men jag kan säga direkt att Zaldi kommer bli för böjd på henne. Prova rakare sadlar istället.

Hittade en jättefin brun Albion Legend 5000 på annons här. Den var i storlek M -normal. Vad kan man säga att M är i grader? Skulle det passa denna häst tro?

JAg har provat en Prestige hoppsadel på henne, bomvidd 34...den var för trång.

Du ser hur jag har tagit kort om du kollar runt på hemsidan... Ta såna kort. Vilken bomvidd din häst ska ha kan jag inte uttala mig om utan att ha sett hästen IRL eller utan att du har mätt hästens bomvinkel.

Så det blir inget besök på Sharpman?
Tror du har igen den lite dryga restiden. Där finns ju massvis av olika sadlar du kan prova och se vad som passar både dig och hästen!

För min del var det helt suveränt att wintec isabell och bates elevation passade så kan jag justera bomvidden. Isabellen fick jag utprovade hösten 06 då han var fyra, till våren hade han breddat sig så jag fick gå upp en storlek i järn. Otroligt skönt att det funkade så jag slapp byta sadel. :)

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Oseriös avel 2023
  • Senast tagna bilden XVI
  • Valp 2025

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka