Någon som vet vad som hänt med Gigolo 965?

poff

Trådstartare
Han verkar vara såld...

Det jag undrar är om han fortfarande är hingst och om ngn vet om han kommer finnas tillgänglig i aveln framöver?

Sv: Någon som vet vad som hänt med Gigolo 965?

Jag ville betäcka med honom i år och hörde mig för hos ägaren om han var tillgänglig, men då skulle han endast tävla denna säsong.
Jag hoppas verkligen att han verkar i avel nästa år! Jag SKA ha en Gigolo-bebis! :D

Undrar också det...

I BLUPen står det en ny ägare, som även har tävlat honom i år och han finns inte med på Lindeviks hemsida längre :confused:. Så såld verkar han vara...

Han har f.ö. fått väldigt lite ston dom tre senaste åren han varit i avel, så det är kanske inte så konstigt att dom väljer att sälja som sporthäst. Men det är därför jag undrar om han fortfarande är hingst och om han så småningom kommer att finnas tillgänglig.

Jäpp! Tips från coachen ;), då en syster till henne lämnat mkt bra med honom + att jag haft en fantastisk häst e.Gigolo.

Jag är också sugen på att använda honom. Jag hade planer på det redan i år men då fanns han ju inte tillgänglig..

Jag har funderat på honom till vårt lånesto - e. Nactus-Krevad, stor ädel, svart av bra modell och med superlånga ben....det känns som om det skulle kunna passa.

Vad tror ni??...om man nu ens behöver fundera?? Vi får hålla tummarna för att han kommer att finnas tillgänglig

Jag vet inte riktigt vad han lämnar bäst med... Jag hade rätt bra koll på avkommorna då min var runt 4 år, och många fick diplom och gick även final i championaten. Han är ju faktiskt höjd till A på ganska få avkommor.

Jag tror dock inte att det gör ngt om stoet är av hyffsad modell, han är lite märkligt byggd tycker jag, med väldigt långa bakben... Min var mkt bra ihopkommen, men med rätt brett ansatt hals. Tror inte det gör ngt om det är lite storlek på stoet heller.

Svarar er alla...Lindevik har sålt honom, orsaken kommer jag inte ihåg ljust nu...så vitt jag vet så skulle han väl endast tävlas. I alla fall ett tag framöver

Han är fortfarande hingst, och han bor på en gård i Torna Hällestad, Skåne

Liknande trådar

Avel Lite osäker om denna tråden ska ligga under avel eller dressyr. Ni som avlar dressyrhästar, jag är nyfiken på eran åsikt om hur ni...
Svar
8
· Visningar
1 063
Senast: Piaff
·
Avel Jag har ponnyston som går på fribetäckning med hingsten. De har gått ihop sen i maj och går fortfarande kvar med hingsten. (det är okej...
2
Svar
25
· Visningar
2 669
Senast: Karro-Lina
·
Skola & Jobb Hej, Jag undrar hur ni hade gjort i denna situation. Jobbar med ett företags ekonomi och sköter allt inom det området, har även...
Svar
9
· Visningar
782
Senast: Tilly_85
·
Däggdjur I min del av landet finns det inte vilda kaniner. Tydligen så har dock en del tamkaniner lyckats överleva i det vilda och blivit...
Svar
13
· Visningar
1 637
Senast: hastflicka
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka